خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان در لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

حق الثبت اسناد توسط پلتفرم ها در سامانه ثبت الکترونیک اسناد تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۰۷۰

نمایندگان مجلس حق الثبت اسناد توسط پلتفرم ها در سامانه ثبت الکترونیک اسناد را تعیین کردند.

به گزارش ایلنا، در نشست علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه ۸ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بندهای الحاقی ۱، ۲ و ۳ تبصره ۱۰ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند ۱ الحاقی تبصره ۱۰ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ ؛ حق الثبت اسناد ثبت شده توسط سکوها در سامانه ثبت الکترونیک اسناد، ده درصد(۱۰%) بیشتر از حق الثبت اسناد ثبت شده نزد دفاتر اسناد رسمی است و این مابه التفاوت به عنوان درآمد، به منظور ارتقای عملکرد سامانه ها و بهبود فرآیندهای ثبتی در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار می گیرد.

براساس بند ۲ الحاقی تبصره ۱۰ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ ؛ وجوه ارزی حاصل از دعاوی و مطالبات خارجی از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تا معادل سقف پنجاه هزار میلیارد (۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بابت دیون ارزی داخلی و خارجی آن وزارتخانه تسویه می‌شود. خزانه‌داری کل کشور با اعلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تأیید بانک مرکزی نسبت به درج عملکرد این بند در ردیف درآمدی ۱۶۰۱۶۵ جدول شماره(۵) و هزینه ای به صورت جمعی – خرجی این قانون اقدام می‌کند.

براساس بند ۳ الحاقی تبصره ۱۰ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ ؛ در راستای ماده (۲۳) قانون شوراهای حل اختلاف مصوب  ۱۳۹۴/۹/۱۶ درآمد شوراهای حل اختلاف مندرج در ردیف ۱۴۰۱۰۱ به عنوان درآمد اختصاصی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز