خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری:

فرماندهی مهم‌ترین عامل افزایش توان بازدارندگی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۱۱۴

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تاکید کرد: مهمترین عاملی که در افزایش توان بازدارندگی و مقابله با تهدیدات مؤثر است، فرماندهی و کنترل است که امروزه در سطح جهان و نیروهای مسلح تمامی کشورها اهمیت دارد.

‌به گزارش ایلنا، دومین روز از کنفرانس بین‌المللی فرماندهی و کنترل با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و نیز جمعی از وابستگان نظامی کشورهای دوست و هم پیمان و مدیران سازمان‌ها و ارگان‌های کشوری در سالن شهید فلاحی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

امیر دریادار سیاری در این همایش، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به تهدیداتی که در عرصه‌های مختلف متوجه کشورمان است اشاره کرد و گفت: کشور ما از یک سو به دلیل انقلابی بودن و ایستادگی در برابر استکبار و همچنین به دلیل موقعیت ژئوپولیتیک و قرار گرفتن در بیضی انرژی جهان همواره مورد تهدید دشمنان قرار داشته است و ضرورت دارد که آمادگی لازم را داشته باشیم که جوابگوی این تهدیدات باشیم.

وی افزود: برای مقابله با تهدیدات ابتدا باید تهدید را شناخت و رصد کرد و در نهایت با آمادگی کامل با آن مقابله کرد، اگر غیر از این باشد ما دچار غافلگیری خواهیم شد و توان بازدارندگی خود را از دست خواهیم داد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش‌های متنوع خاطرنشان کرد: در رزمایش‌هایی که در طول سال انجام می‌شود ما بخشی از توان خود را به نمایش می‌گذاریم تا دشمن از میزان آمادگی نیروهای مسلح و توان بازدارندگی ما آگاه شوند.

وی با اشاره به تغییر مستمر تهدیدات در سطوح مختلف اظهار داشت: با توجه به تغییرات محیطی و پیشرفت‌های فناوری و حجم گسترده اطلاعات، ما در آینده با تغییرات مستمر و عدم قطعیت در برابر تهدیدات رو به رو هستیم.

امیردریادار سیاری با تأکید بر مؤلفه‌های مهم در ایجاد آمادگی در برابر تهدیدات، گفت: توجه به مبحث آموزش و بالا بردن توان مهارتی و تربیت نیروی انسانی و همچنین توجه به پیشرفت تجهیزات و فناوری در بالا بردن سطح آمادگی در برابر تهدیدات نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به توانمندی بالای نیروهای مسلح در مقابله با تهدیدات افزود: با وجود تهدیدات و تحریم‌ها، ما در تمامی حوزه‌ها رشد و پیشرفت چشمگیر داشته‌ایم و با تکیه بر نیروی انسانی و استعدادهای خود در رزمایش‌ها از تاکتیک‌های خلاقانه‌ای استفاده می‌کنیم که در گذشته سابقه نداشته است.

معاون هماهنگ کننده ارتش به اهمیت و نقش فرماندهی و کنترل در میدان رزم اشاره کرد و گفت: مهمترین عاملی که در افزایش توان بازدارندگی و مقابله با تهدیدات مؤثر است فرماندهی و کنترل است که امروزه در سطح جهان و نیروهای مسلح تمامی کشورها اهمیت دارد.

وی با اشاره به جایگاه فرماندهی و کنترل در هشت سال دفاع مقدس گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، ارتش بیش از ۱۵۰ مرحله کشتی‌های تجاری و نفتکش را اسکورت کرد و در این مسیر هم نیروی دریایی و هم نیروی هوایی با پوشش هوایی خود و هم نیروی زمینی با پشتیبانی توپخانه و هلیکوپترهای کبری حضور داشتند و توانستند بیش از ۱۰ هزار کشتی را اسکورت کنند و از این تعداد کشتی تنها ۲۰۰ فروند کشتی مورد اثابت دشمن قرار گرفت که ۱۸۰ کشتی هم نجات پیدا کرد و فقط ۲۰ کشتی آسیب جدی دید. این آمار بی نظیری در سطح جهان است. از طرف دیگر سازمان بنادر و کشتیرانی و شرکت نفت و شیلات هم در پست فرماندهی و کنترل در کنار نیروهای ارتش حضور داشتند.

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ ولی‌وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد، گزارشی از روز اول همایش ارائه داد و همچنین سرتیپ عمران کاشف وابسته نظامی پاکستان در ایران مباحثی در خصوص اهمیت فرماندهی و کنترل در چابکی و شتاب بخشی به ضرب آهنگ عملیات ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز