خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر دفاع مطرح کرد؛

۶۰ کشور درگیر مین و مواد منفجره ناشی از جنگ‌ها هستند/ آمادگی ایران برای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی مین‌زدایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۳۵۷

معاون وزیر دفاع از آمادگی مرکز مین‌زدایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی خود خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید مهدی نامجوی معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامیداشت روز بین‌المللی آگاهی از خطر مین و کمک به اقدام علیه آن، اظهار داشت: مین و مهمات‌های خوشه‌ای به جای مانده از جنگ برای مردم آثار سوء جانی و زیست‌محیطی و موانع رشد را در پی داشته است که این تهدیدی برای توسعه جوامع محسوب می‌شود.

نامجوی افزود: بر اساس آنچه سازمان ملل اعلام کرده، ۶۰ کشور درگیر مین و مواد منفجره ناشی از جنگ‌ها هستند و این در حالی است که اغلب این کشورها برای پاکسازی این مواد منفجره از امکانات و دانش کافی برخوردار نیستند.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع ادامه داد: این امر موجب شد تا در سال ۲۰۰۵ سازمان ملل از کشورهای درگیر به مین و مهمات به جای مانده از جنگ خواست تا درخصوص مین زدایی کمک‌های اطلاعاتی، فنی و تجهیزاتی را از یکدیگر دریغ نکنند.

نامجوی اضافه کرد: بر این اساس، مرکز مین‌زدایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی خود در موضوع مورد اشاره اعلام می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز