خبرگزاری کار ایران

لارگانی:

عدم طرح سوال از وزرا در کمیسیون به دلیل سفر استانی وزیر خلاف آئین نامه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۵۲۱

نماینده مردم فلاورجان در مجلس، گفت: طبق آئین نامه داخلی مجلس اگر وزیر سفر خارجی داشته باشد سوال از وی از دستورکار کمیسیون خارج می شود اما برای سفر استانی و کارهای غیرضروری نمی توان سوال را در دستورکار قرار نداد.

به گزارش ایلنا، سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه ای، گفت: روز معلم را به همکاران خود تبریک می گویم، انتظار دارم رتبه بندی معلمان که به صورت ناقص اجرا شده به درستی اجرا شود. همچنین روز کارگر را نیز تبریک عرض می کنم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چندین ماه است که سوال از وزرا دارم و در صحن علنی نیز اعلام وصول شده اما متاسفانه هیات رئیسه سلیقه ای عمل می کند. براساس کدام یک از بندهای آئین نامه اعلام می کنید به دلیل اینکه نماینده ای یک بار در صحن علنی سوال خود از وزرا را مطرح کرده دیگر نمی تواند سوال خود را طرح کند. سوال ها باید براساس اعلام وصول در صحن علنی در دستورکار قرار بگیرد.

وی افزود: اینکه آقای رشیدی و دکتر قالیباف اجتهاد می کنند و می گویند به دلیل طرح سوال در سال های گذشته نمی توانید مجددا سوال طرح کنید براساس کدام ماده قانون آئین نامه داخلی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از ماه ها ارجاع سوال از وزرا به کمیسیون ها اما متاسفانه سوال در دستورکار قرار نمی گیرد، کمیسیونی پس از گذشت ۳ هفته مقرر شده بود سوال را در دستورکار قرار دهد اما به دلیل سفر استانی وزیر طرح سوال از وی از دستورکار خارج شد. طبق آئین نامه اگر وزیر سفر خارج از کشور داشته باشد باید سوال از دستورکار کمیسیون خارج شود اما برای سفر استانی و کارهای غیرضروری نمی توان سوال را در دستورکار کمیسیون قرار نداد. لازم است تا به این موضوع رسیدگی شود.

لارگانی ادامه داد: از صبح قصد داشتم در زمان حضور آقای قالیباف تذکر خود را مطرح کنم اما اجازه داده نشد.

علی نیکزاد ثمرین که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر آئین نامه ای، گفت: خود شما هیات رئیسه بوده اید و می دانید تعداد قابل توجهی سوال از وزرا در کمیسیون ها مطرح است، در نوبت طرح سوال از وزرا اولویت با کسانی است که سوالات آن ها مطرح نشده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صحبت های شما براساس آئین نامه کاملا صحیح است و طی ۱۰ روز باید سوالات در کمیسیون مطرح شوند. یک بار این تذکر شما را در هیات رئیسه مطرح کرده ایم، بار دیگر نیز مطرح می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز