خبرگزاری کار ایران

در گفت‌‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

روایت نماینده دماوند از حضور وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون صنایع/ علی‌آبادی معاونان خود را بر اساس لیاقت انتخاب کند نه آمارهای دروغ و غلط

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۸۸۵

در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، عباس علی آبادی برنامه‌های خود را ارائه کرد.

احمد رسولی‌نژاد نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ با اشاره به روند مطلوب این جلسه گفت: در ابتدا علی‌آبادی برنامه‌های خود را برای وزارت صمت بیان کرد و یکی از محورهای مهمی که در برنامه‌های ایشان وجود دارد، استفاده از نیروهای کارآمد و حرفه‌ای است. علی‌آبادی تاکید کرد فارغ از گرایش‌های سیاسی هرکسی که بتواند از برنامه‌ها و ایده‌های او برای صنعت، معدن و تجارت کشور استفاده کند را به کار خواهم گرفت.

 

رسولی‌نژاد ادامه داد: پس از صحبت‌های علی‌آبادی نمایندگان به نوبت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و قریب به اتفاق آنها صحبت کردند. من نیز با ارائه آماری از سابقه و عملکرد مدیران ارشد و معاونین فعلی وزارت صمت و سابقه عملکرد آنها بر این نکته تاکید کردم که در وزارتخانه فعلی مدیران ارشدی وجود دارند که حتی سابقه یک روز کار در صنعت کشور و یا سابقه کار اجرائی را ندارند و به طور مشخص فهرستی از ۱۶ مدیر و معاون وزارتخانه به علی آبادی تحویل دادم که در ابتدای وزارت فاطمی امین به دنبال گرفتن کد شناسایی برای استخدام آنها در دولت بودند. همین مدیران و ترکیب فعلی سبب شد که فاطمی امین استیضاح شود و صنعت کشور به خاک سیاه بنشیند.

نماینده مردم دماوند تصریح کرد: به صراحت به آقای علی آبادی اعلام کردم که حال صنعت خوب نیست. در این ۴۰ سال مدیران با لیاقت و حرفه‌ای تربیت کردیم چرا باید به دنبال گروه‌بندی و تیم‌بندی باشیم و از افرادی استفاده کنیم که هیچ گونه سابقه‌ای ندارند. این افراد یک اقلیتی هستند که باید کنار گذاشته شوند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت گفت: در کل علی آبادی برنامه‌های خوبی برای وزارت صمت دارد اما اعضای کمیسیون به صراحت به ایشان گفتند که برنامه‌ها به تنهایی کافی نیستند و اگر به دنبال اجرای قوی این برنامه‌هاست، باید یک خانه تکانی اساسی در سطح مدیران ارشد وزارتخانه انجام دهد. اعضای کمیسیون به ایشان یادآور شدند که رای اعتماد ما به شما مشروط است. همانطور که برای فاطمی‌امین مشروط بود. من شخصا در ابتدا برای رای آوردن وزیر قبلی تلاش کردم اما بعد از یکسال دیدیم ایشان بسیار ضعیف عمل می‌کند و برای همین استیضاح اول صورت گرفت و در استیضاح دوم در جلسات متعددی که با کارشناسان و صنعت‌گران داشتیم، به قدری مدارک جمع‌آوری شد که فاطمی امین نتوانست بار دیگر رای اعتماد مجلس را جلب کند و اکثریت مجلس به ناکارآمدی و ضعیف بودن ایشان و مدیرانش رای دادند. قدرت نظارت فاطمی‌امین به قدری ضعیف بود که هر چیزی که معاونانش به او می‌گفتند بدون بررسی و یا صحت‌سنجی قبول می‌کرد؛ مثلا در استیضاح دوم در جلسه کمیسیون اعلام کرد که ۱۰۰ برنامه دارد اما ۴۸ ساعت بعد روز استیضاح اعلام کرد که ۳۰۰ برنامه دارد.

رسولی‌نژاد ادامه داد: بخشی دیگر از صحبت‌هایی که در کمیسیون مطرح شد، سهامی اداره شدن وزارت صمت بود که گویا برخی گروه‌ها فکر می‌کنند که معاونت‌ها و مدیریت‌ها سهم آنها است در حالیکه تصریح شد وزیر جدید باید بر اساس لیاقت و توانایی، معاونان و مدیران خود را انتخاب کند نه معاونینی که آمار دروغ و غلط می‌دهند.

این نماینده مجلس با اشاره به دیدار افطاری کارگزاران نظام با رهبر انقلاب گفت: در آن دیدار رئیس‌جمهور آماری در خصوص وضعیت صنایع عمومی کشور ارائه دادند. من به خاطر دارم آقای سیاهکلی از من پرسید این آمار کدام کشور است که رئیس‌جمهور دارند بیان می‌کنند. ما که اعضای کمیسیون تخصصی صنعت هستیم از این آمار خبر نداریم. نکته جالب اینجاست که متاسفانه صدا و سیما برای همین معاونین و مدیران که آمار غلط می‌دهند، رپورتاژ خبری می‌رود.

وی با اشاره به حضور یکی از معاونان وزارت صمت در برنامه‌های تلویزیونی گفت: یکی از برادران که این روزها ناقض شعار همدلی مجلس و دولت شده و به صورت مداوم شأن نمایندگان مجلس را پایین می‌آورد و به همکاران ما توهین می‌کند ادعا می‌کند که تولید منسوج نبافته ۲۰ درصد افزایش داشته در حالیکه کل تولید کشور ۱۷۵ هزار تن است که توسط ۴۲ واحد تولید می‌شود. از طرفی دو واحد اصلی که ۵۰ درصد این ظرفیت را تامین می‌کنند در چند ماه اخیر بارها به دلیل نبود مواد اولیه تعطیل شده‌اند. در واقع ما ۷۰ درصد کاهش تولید داشتیم پس چطور این آقا ادعای افزایش تولید دارد؟

رسولی‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه علی‌آبادی هم نظر با اعضا کمیسیون بود و قول یک خانه‌تکانی اساسی را در وزارت صمت داد و همین جو یکدلی باعث شد که ایشان به طور قاطع رای اعضای کمیسیون را به دست بیاورد و امیدواریم پس از رای‌آوری در صحن مجلس افرادی که باعث جدایی مجلس و وزارت صمت هستند و آمار دروغ به مدیران ارشد نظام می‌دهند را کنار بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز