خبرگزاری کار ایران

نوروزی در تذکر شفاهی:

چرا باید برنج وارد کنیم در حالی که ۲/۲ تن تولید در داخل داریم/ تنها رانت‌خواران از این وضعیت بهره‌ می‌برند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۴۷۴

نماینده علی‌آباد در مجلس با انتقاد از آزادسازی واردات برنج در زمان برداشت محصول گفت: چرا باید برنج وارد کنیم در حالی که ۲/۲ تن تولید در داخل داریم بنابراین به نظر می‌رسد در این زمینه تنها رانت‌خواران هستند که از این وضعیت بهره می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت اله نوروزی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بر رشد و تولید تأکید فرمودند، نیاز است که به این مهم در حوزه تأمین خودکفایی، علوم، فنون و کشاورزی نیز توجه شود.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون ۱۹ استان تولیدکننده برنج هستند و ۳ استان شمالی اعم از گیلان،گلستان و مازندران ۴۰۰ هزار هکتار در این زمینه کشت می‌کنند، سال گذشته برنجکاران این استان‌ها مشقات زیادی را در خصوص کشت شالی و هزینه کاشت، داشت و برداشت متحمل شده‌اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون که در فصل برداشت، باران موسمی در سیستان و بلوچستان برنج‌ها را خراب کرده است، چرا باید برنج وارد کنیم در حالی که ۲/۲ تن تولید در داخل داریم بنابراین به نظر می‌رسد در این زمینه تنها رانت‌خواران هستند که از این وضعیت بهره می‌برند.

نوروزی افزود: متأسفانه در حالی به مقدار فراوان برنج، شکر و سایر محصولات وارد می شود که برنج تولید سال گذشته هنوز روی دست تولیدکنندگان داخلی مانده است، در شرایطی که زمان تولید جدید برنج رسیده و این محصول دچار بیماری شده است بنابراین لازم است که از برنجکاران داخلی به طور جدی حمایت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز