خبرگزاری کار ایران

سردار شرفی:

بدون ایجاد بستر امنیت هیچ توسعه و نوسازی به نتیجه خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۳۶۷

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا گفت: این آمادگی وجود دارد تا تسهیلگری‌های لازم را در حوزه گذرنامه انجام دهیم و پلیس با افتخار در تامین امنیت یکی از ساختارهای موثر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا در همایش امنیت اقتصادی، سلامت و مشارکت گفت: امنیت یکی از اصول مهم زندگی انسان‌ها و بستری برای رشد و تکامل تمامی آن‌ها است. براساس عقیده تمام نخبگان ثبات و امنیت موجب توسعه تمامی امور می‌شود.

وی ادامه داد: بدون ایجاد بستر امنیت هیچ توسعه و نوسازی به نتیجه خواهد رسید و بدون امنیت ورود پیدا کردن به این موضوع محکوم به شکست است و بدون امنیت تمام دنیا تاریک است.

سردار شرفی تصریح کرد: شهدایی که به سبب امنیت اقتصادی و مقابله با فساد تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده‌اند سند کارآمدی است و در مقابل قانونی وجود دارد که در آن فلسفه وجودی پلیس را حفاظت از جان، مال و ناموس مردم معرفی کرده است و براساس این قانون پلیس وظیفه حفاظت از اموال مردم را دارد.

وی افزود: ساختاری کم‌نظیر در میان تمام پلیس‌های دنیا داریم و مرتبط‌ترین آن پلیس امنیت اقتصادی است و اولین ماموریت پلیس امنیت اقتصادی، ایجاد امنیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی است و دومین ماموریت آن مقابله با فساد و اخلالگران اقتصادی است.

شرفی ادامه داد: ماموریت آخر این پلیس مقابله با قاچاق کالا است و از نظر ساختاری مرتبط‌ترین پلیس وجود دارد و اگر احیانا از مسیر منحرف شدیم، باید مقامات قوه قضائیه تذکر دهند زیرا وظیفه پلیس طی کردن صحیح این مسیر است.

وی تصریح کرد: در این بخش پلیس مرکز انتظام وجود دارد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جوانان علاقه‌مند به حوزه حفاظت سازماندهی شده‌اند و آمادگی دارند تحت هدایت و تعلیم پلیس حفاظت فیزیکی محل‌های تولیدی را در اختیار بگیرند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا در مورد پلیس بین‌الملل هم تصریح کرد: مشکلات متعددی در حوزه اقتصادی و فرار متهمان به کشورهای دیگر وجود دارد و ما با استفاده هر اعلان قرمز و ظرفیت‌های بین‌المللی افراد را به کشور بازمی‌گردانیم.

شرفی درباره پلیس گذرنامه گفت: این آمادگی وجود دارد تا در حمل و نقل و انتقال محصولات کمک کنیم و تسهیلگری‌های لازم را در حوزه گذرنامه انجام دهیم و پلیس با افتخار در تامین امنیت یکی از ساختارهای موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز