خبرگزاری کار ایران

آیت الله اراکی:

بی‌خردهای غربی؛ زنان شهوتران، آلوده دامن و بی‌حیثیت را به عنوان الگو برای جوانان ما مطرح می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۷۲۱

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: نمازهای جماعت، اجتماع حول امام است و در این نمازها تمرین اقتدای به امام معصوم و دور ایشان جمع شدن را انجام می دهیم.

به گزارش ایلنا، آیت الله محسن اراکی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه نماز عید در حقیقت تجدید پیمان با خدای متعال، رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است، اظهار کرد: نمازهای جماعت، اجتماع حول امام است و در این نمازها تمرین اقتدای به امام معصوم و دور ایشان جمع شدن را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: اگر مردم دور امامی که رفتار، شخصیت و گفتارش بر اساس عدل الهی و تجسم راه درست است جمع می شدند؛ امروز جامعه ای سراسر مهربانی، عدل و تقوی را تجربه می کردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه از مهمترین تجلیات شخصیت ائمه اطهار(ع) این است که همه دارایی خود را فدای مردم می کردند، ابراز کرد: از مهمترین جلوه های رفتاری ائمه اطهار(ع) ایثار است و باید ببینیم در جامعه ما چه میزان این جلوه ها ترویج شده است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه شهدا برترین جلوه ایثار هستند، گفت: شهدا برای امنیت و آسایش مردم از جان خود گذشتند و وظیفه ماست تا این ویژگی را در جامعه ترویج کنیم. سیدالشهدا(ع) برجسته ترین نماد ایثار در تاریخ بشریت هستند و امیدواریم خدا توفیق دهد پیروان درستی برای ائمه اطهار (ع) باشیم که معنی ایمان، پیروی دقیق از حضرات معصومین(ع) است.

وی در خطبه دوم نماز عید قربان با تاکید بر اینکه آنچه دین ما می گوید همان است که عقل می گوید و دین ما دین عقلا، دانشمندان، انسان فهیم است، ابراز کرد: نماز، روزه، حج، حجاب و همه احکام اسلامی خردمندانه است؛ چرا که خدا تمام نیازهای پیدا و ناپیدای ما را می داند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: فرهنگ منحط غرب کجا و فرهنگ ناب اسلام که انسان را خلیفه خدا می داند و ماموریت بزرگی همچون به کمال رساندن بشریت را برعهده اش گذاشته است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه بی خردهای غربی؛ زنان شهوتران، آلوده دامن، بی حیثیت و برده گونه زندگی کننده را به عنوان الگو برای جوانان ما مطرح می کنند، گفت: زنانی که اسلام پرورش داده زنانی همچون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) هستند که در عالم نمونه و بی مثالند و دختران و زنان ما برای رسیدن به سعادت حقیقی باید از رفتار، منش و سیره این بانوان بزرگ عالم هستی الگو بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز