خبرگزاری کار ایران

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

باید اهانت به قرآن و اسلام‌هراسی در مجامع بین‌المللی جرم‌انگاری شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۲۶۳

با انتشار بیانیه‌ای با محکومیت آتش‌زدن قرآن در سوئد خواستار جرم‌انگاری اهانت به قرآن و اسلام‌هراسی در مجامع بین‌المللی شد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است: «اقدام ضداندیشه، ضداخلاق و ضدبشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت دولت سوئد انجام شد، یک جنایت فرهنگی است. مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بوده‌اند، باید از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان جهان، درصدد جبران آن برآیند.

اهانت به قرآن، هتک فضیلت، انسانیت و اخلاق است و دولت سوئد در این اقدام شرم آمیز، آزادی بیان را به مسلخ برد. تکرار زنجیره‌ای این اهانت‌ها در کشورهای غربی، نشانه‌ی برنامه‌ریزی‌های پنهان جریان‌های ضددینی، در اسلام‌ستیزی است و غرب، کارنامه سیاهی در اسلام‌هراسی دارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقدام جنایتکارانه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم می‌کند و از سازمان‌های بین‌المللی اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی می‌خواهد در مجامع بین‌المللی پیگیر طرح‌های پیشگیرانه برای جرم‌انگاری اهانت به قرآن و اسلام‌هراسی باشند. لازم است قوه قضاییه، وزارت امورخارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیر محکومیت گسترده این اقدامات در جهان باشند و پیام اعتراض ملت‌های مسلمان و همچنین مردم ایران را به گوش جهانیان برسانند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز