خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع:

سازه جدید دریایی وزارت دفاع آزمایش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۳۵۷

جانشین رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تاکید کرد: اکنون در جنوب کشور، آب‌اندازی یکی از سازه‌های دریایی ساخته‌شده توسط وزارت دفاع را آغاز کردیم که بعد از آزمایش‌های لازم، خبرهای خوبی به مردم می‌رسد.

به گزارش ایلنا، منوچهر علیپور در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع یک مجموعه منسجم و نظام مند با ماموریت های بسیار ویژه در عرصه دریا است. 

وی با اشاره به اینکه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از چهار گروه بن سازه سطحی، زیر سطحی، اثر سطحی و تندرو تشکیل شده است، اظهار داشت: هر کدام از این گروه‌ها به صورت تخصصی از ایده تا وارهایی را انجام می‌دهند که سعی بر این است با استفاده از این ساختار و ظرفیت این گروه‌ها و با توجه به  تدابیر و طرح‌های تحولی ابلاغی از سوی وزیر دفاع نیازهای دریایی نیروهای مسلح را پاسخگو باشیم.

مشاور وزیر دفاع در صنایع دریایی با بیان اینکه  ناوشکن دنا که همراه با ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخارآفرینی کرد یک ناوشکن بومی است، تصریح کرد: این ناوشکن و تمام زیرسامانه‌های آن ایرانی است که با تولید این ناوشکن جوانان این مرز و بوم توانستند شعار ما می توانیم را به شعار ما توانسیتم تبدیل کند.

علیپور با اشاره به ناوشکن دماوند ۲ خاطرنشان کرد: این ناوشکن ۹۴ متر طول و ۱۳۰۰ تن وزن دارد که ویژگی های خاص و پیشرفته ای در آن استفاده شده است که از جمله می توان به رهگیری و انهدام اهداف در سطح، زیر سطح و اهداف پروازی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه صنعت دریایی چرخ دنده یکصد صنعت دیگر را به صورت غیر مستقیم به حرکت درمی‌آورد، ابراز داشت: وزارت دفاع به عنوان یک عضو شورای عالی صنایع دریایی در دو بخش اقتصاد ساحلی و دریایی مشغول به کار است و در این حوزه اقدامات فاخری در جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط کرده است.

مشاور وزیر دفاع ادامه داد: هم اکنون در جنوب کشور، همکاران ما مشغول به آب اندازی یکی از سازه‌های دریایی ساخته شده توسط وزات دفاع هستند که بعد از تست‌های لازم، خبرهای خوبی به مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز