خبرگزاری کار ایران

بازدید وزیر دادگستری از معاونت تدوین قوانین معاونت حقوقی ریاست جمهوری

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۵۱۹

وزیر دادگستری امروز با حضور در مجموعه معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری از نزدیک با ماموریت‌ها و فعالیت‌های این معاونت، آشنا شدند.

به گزارش ایلنا، امین‌حسین رحیمی در این دیدار که با حضور جمعی از معاونین و مدیران وزارت دادگستری همراه بود، ضمن ابراز خرسندی از حضور در معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری و آشنایی با فعالیت‌ها و ماموریت‌های این حوزه، گفت: موضوع تنقیح قوانین و مقررات از حیث تعیین تکلیف حقوق و تکالیف دستگاه‌ها و اشخاص بسیار مهم است. آگاهی بخشی و افزایش اطلاع عموم از قوانین و مقررات موضوعی بسیار مهم و بخصوص در موضوع رعایت حقوق شهروندی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

رحیمی با تقدیر از مدیران و کارشناسان معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات، در خصوص اقدامات انجام شده گفت: با توجه به تعداد کم نیروی انسانی، خدمات گسترده و ارزنده‌ای در این حوزه صورت گرفته و این مجموعه را باید از بهره‌ورترین دستگاه‌های کشور برشمرد که با امکانات کم، کارهای ارزشمند و بزرگی را صورت داده است. وجود چنین سامانه‌های غنی و برخطی در حوزه تنقیح قوانین و مقررات کشور حاصل دقت نظر و زحمات بسیار زیاد است که قابل تقدیر می‌باشد.

وزیر دادگستری همچنین از خانه کتاب معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌‎ها و برنامه‌های این معاونت قرار گرفت.

در ابتدای این برنامه مهدی مهدی‌زاده معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری، ضمن خیر مقدم به وزیر دادگستری و همراهان، به بیان تاریخچه تنقیح و تدوین قوانین و مقررات کشور و همچنین تشکیل سازمان تنقیح و تدوین قوانین و مقررات پرداخت و با اشاره به نامه نخست وزیر وقت به مجلس شورای اسلامی در آغاز دهه ۶۰ و اعلام آمادگی برای همکاری در ارتقای فرایند قانونگذاری کشور گفت: این حوزه از دانش، تجربه و عملکردی ویژه در امر تنقیح قوانین و مقررات کشور برخوردار است.

مهدی‌زاده افزود: معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات در طول ۵۰ سال گذشته به نحو مستمر به فعالیت‌های خود ادامه داده و خدمات ارزشمندی را به دستگاه‌های اجرایی و عموم هموطنان ارائه داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز