خبرگزاری کار ایران

امیر سیاری:

باید از غافلگیری فناورانه در آینده پیشگیری شود/ تحقیق درباره فناوری‌های شالوده‌شکن را در دستور کار داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۲۳۸

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه باید از غافلگیری فناورانه در آینده پیشگیری شود، گفت: بر این اساس، امروز تحقیق و بررسی درباره فناوری‌های شالوده‌شکن را در دستور کار خود داریم.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم گرامیداشت نودمین سالگرد تأسیس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) که صبح امروز (دوشنبه) در این دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک این مناسبت اظهار داشت: در سال ۱۳۵۹ با شروع جنگ تحمیلی، اساتید دافوس برای طراحی عملیات‌های مهم به صحنه جنگ شتافتند که در این زمینه می‌توان به عملیات‌های طریق‌القدس، ثامن‌الائمه (ع) و بیت‌المقدس اشاره کرد. در سال ۱۳۶۹ با ادغام دافوس‌ها، دافوس ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

وی با بیان اینکه هرکجا پیش‌بینی و آینده‌نگری کردیم، موفق و سربلند شدیم به نقش مؤثر شهید صیاد شیرازی در طراحی عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و افزود: در زیر گلوله و بمباران، فرماندهی و مدیریت کردن کار مشکلی است و اگر رشادت و ولایتمداری و تسلط بر میدان که از دل دوره‌ها و آموزش‌های مراکز علمی از جمله دافوس به دست می‌آید، وجود نداشته باشد، موفقیت امکان‌پذیر نیست.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در اقتدار دفاعی اظهار داشت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه معنوی سازمان است و نیروی انسانی باکیفیت موجب رشد و تعالی هر سازمانی می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت بروزرسانی و ارتقای تجهیزات نیروهای مسلح اشاره و خاطرنشان کرد: اگر بهترین تجهیزات را داشته باشیم، اما نیروی انسانی مناسب نداشته باشیم، نمی‌توانیم از این تجهیزات بهره ببریم.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه امروز بیشترین حجم تجهیزات مورد استفاده در ارتش توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود، گفت: با وجود تحریم‌ها پهپادها، ناوشکن‌ها، سامانه‌های پدافند هوایی، سامانه‌های ارتباطی و بسیاری از تجهیزات با تکیه بر توان داخلی و استفاده از تجربیات اساتید دانشگاه‌های داخلی ساخته شده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش بیان کرد: ما در بحث گزینش، جذب و ارتقای توانمندی‌های نیروی انسانی برنامه‌های مختلفی داریم و نیروی انسانی ما با نگاه به آینده آماده انجام مأموریت‌ها می‌شود. تمامی افسران ما دوره‌های مختلفی را برای آماده شدن می‌گذرانند تا در دوران مسئولیت، ماموریت‌های محوله را به خوبی پیش ببرند. دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش مهم‌ترین مرکز برای آموزش فرماندهان و مدیران جهت اداره نیروهای ارتش است.

وی با اشاره به ویژگی‌های فرماندهان آموزش دیده در دافوس گفت: این ویژگی‌ها ایمان به خدا و تقوا، ولایتمداری، شهادت‌طلبی، تعهد و مسئولیت‌پذیری، شجاعت، دشمن‌شناسی، اشراف‌ عملیات، خلاقیت و ابتکار، اقتدار و قاطعیت، توجه به تربیت و آموزش و آمادگی برای نبردهای آینده است.

امیر دریادار سیاری علم و دانش برای حضور در صحنه را از مهم‌ترین ویژگی‌های فرماندهان و مدیران دوره‌ دیده در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش دانست و یادآور شد: ما به دنبال اثربخشی آموزشی هستیم.

وی با بیان اینکه اقدامات دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش کاملاً اثربخش بوده است، خاطرنشان کرد: ما باید برای آینده آماده شویم؛ چرا که سرعت پیشرفت فناوری، پویایی محیط، تحولات در سلاح‌ها و تغییرات بسیار بالا است و خوشبختانه دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش دانشگاهی است که نگاه به آینده دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه باید سناریوهای متعددی در دستور کار باشد، تأکید کرد: باید به آینده نگاه ویژه‌ای داشته باشیم؛ چرا که تغییرات زیادی در منطقه در حال شکل‌گیری است.

دریادار سیاری در ادامه به جنگ ترکیبی علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: سیر تحولی جنگ‌ها در نسل پنجم با تغییر رفتار دشمن در جنگ ترکیبی باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که در این دوره، ورود رسانه‌های نوین و عملیات‌های نامتقارن را شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تهدید را شناخت و آن را به فرصت تبدیل کرد، اظهار داشت: باید از غافلگیری فناورانه در آینده پیشگیری شود؛ بر این اساس، امروز تحقیق و بررسی درباره فناوری‌های شالوده‌شکن را در دستور کار خود داریم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان با بیان اینکه باید ریل‌گذاری مناسب برای انجام مأموریت‌های آینده صورت گیرد، عنوان کرد: ارتش تجارب خوبی از دوران دفاع مقدس و صحنه‌های مختلف دارد که دانشگاه‌های کشور می‌توانند از آن استفاده کنند.

در این مراسم امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش، امیر سرتیپ حسین ولی‌وند زمانی، فرمانده دافوس ارتش و تعدادی از فرماندهان سابق این دانشگاه و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش حضور داشتند.

دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که به اختصار «دافوس ارتش» نامیده می‌شود، قدیمی‌ترین دانشگاه عالی نظامی ایران است که در سال ۱۳۱۲ تأسیس شد. «دافوس ارتش» مأموریت دارد، دوره‌های فرماندهی و ستاد عالی جنگ و سایر دوره‌ها و رشته‌های مورد نیاز در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و  دکتری را به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سایر نیروهای مسلح و افسرانی از کشورهای دوست و هم‌پیمان جهت احراز مشاغل ستادی، فرماندهی و مدیریتی رده‌های میانی و بالا براساس اساسنامه و برنامه‌های تفصیلی مصوب آموزش دهد. همچنین تحقیق درباره طرح‌های بزرگ ملی از لحاظ ارتباط با وضعیت دفاعی کشور و جنگ‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جزو وظایف این دانشگاه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز