خبرگزاری کار ایران

صدر در کنگره جمعیت آبادگران:

کسانی که دل در گرو انقلاب و اسلام دارند از صندوق‌های رأی فاصله نمی‌گیرند/ انتخاب امسال از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۰۳۲

رییس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت گفت: یک نگرانی‌هایی وجود دارد که برخی گروه‌ها ناراحت هستند و دلخوری دارند و ممکن است در انتخابات حضور پیدا نکنند، باید تاکید کنم آن‌هایی که دل در گرو اسلام، انقلاب، امام و رهبری دارند هیچ موقع از صندوق‌های رأی و انتخابات فاصله نمی‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهاب‌الدین صدر رییس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت عصر امروز در مجمع عمومی حزب جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی گفت: امسال به لحاظ سیاسی سال مهمی است. در انتهای امسال ما انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را داریم، با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته رخ داد و مشکلاتی به وجود آمد، انتخابات امسال از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از مولفه‌های مهمی که در انتخابات نقش بازی می‌کند و موثر است حضور و فعالیت احزاب سیاسی است. یکی از مواردی که در قانون اساسی ما خوب دیده شده مسأله فعالیت احزاب در چارچوب قوانین کشور است و وزارت کشور متولی این مسأله محسوب می‌شود.

وی افزود: فارغ از شرایطی که در کشور به وجود می‌آید و کم و کاستی‌هایی که گاهی خود را نشان می‌دهد، آن چیزی که در کشور ما مسلم است یک نظام مردم‌سالار دینی است، این است که تصمیم‌گیری‌های اساسی کشور باید از مجرای انتخابات بگذرد و از صندوق‌های رأی دربیاید. این راه صحیح تصمیم‌گیری در کشور است که طبق قانون اساسی بخش عمده ارکان نظام با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

این فعال سیاسی در ادامه عنوان کرد: احزاب باید نقش بسیار مهمی را در انتخابات ایفا کنند، ممکن است برخی مواقع بعضی دستگاه‌ها یا بعضی افراد قدرتمند احزاب را برنتابند یا اینکه به سلیقه‌شان نخورد که احزاب به اصطلاح حضور داشته باشند، حرف بزنند، پیشنهاد مطرح کنند اما ما در کشور نیازمند فعالیت احزاب قانونی هستیم و باید مسئولان نظام قدر فعالیت احزاب را بدانند.

وی با اشاره به دستاوردهای نظام در عرصه‌های گوناگون تصریح کرد: مشکلاتی زیادی در زندگی روزمره مردم وجود دارد که در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی مردم اثر گذاشته است، این مشکلات در گذشته هم کم و بیش بوده است. امروز علیرغم پیشرفت‌ها و دستاوردهایی که نظام داشته از جمله سفرهای موفقیت‌آمیز رییس‌جمهور، ارتقا و بهبود روابط بین‌الملل با همسایگان و کشورهای اسلامی یا دستاوردهای عمرانی و ... که در شرایط خوبی قرار دارند، اما آنچه که مردم سوال دارند این است که در سفره مردم این موفقیت چه زمانی دیده می‌شود، امیدواریم که این مشکلات زودتر برطرف شود و در زندگی مردم شاهد اثرگذاری آن باشیم.

صدر ادامه عنوان کرد: مقام معظم رهبری در یک بیانی که نو و جدید بود از ابتدای سال مسأله انتخابات را به عنوان یک مسأله مهم مطرح کردند، این برای ما که ادعا می‌کنیم در خط انقلاب و نظام و رهبری هستیم باید یک مسأله قابل تأملی باشد که چرا رهبری این مسأله را ۱۱ ماه زودتر از انتخابات مطرح کردند؛ در حالیکه ایشان در گذشته معمولاً می‌گفتند که عجله نکنید و الان زود است و حدود ۴-۵ ماه قبل بحث انتخابات را مطرح می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه ایمان و امید باید دو مولفه مهم برای ادامه را انقلاب باشد، خاطرنشان کرد: دشمن ایمان و امید مردم را هدف گرفته است، می‌بینیم که دشمن ترغیب و تشویق می‌کند که ساختارشکنی صورت گیرد و ایمان را که در همه سال‌های بعد از انقلاب یک عنصر اصلی حرکت بوده را نشانه گرفته‌اند، موضوع دیگر مسأله امید به آینده است و دشمن تلاش می‌کند تا امید به آینده را از مردم بگیرد تا مردم در ادامه راه انقلاب سست شوند.

رییس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم در جبهه پیشرفت رفاه و عدالت تلاش کنیم برای تشویق اقشار مردم به منظور حضور و مشارکت بالا، برای برگزاری انتخابات پرشور در اسفند ماه تلاش و فعالیت کنیم که این مسأله باعث اقتدار ملی و اقتدار نظام می‌شود.

وی افزود: ممکن است افراد دلخوری‌هایی داشته باشند اما باید دقت کنیم که از راه اصیل انقلاب که ودیعه امام و شهدا میان ما است عدول نکنیم و غفلت نکنیم که آسیب ببینیم. لذا با امید به پیشرفت کشور و رفع مشکلات کشور امیدوارم ان‌شاءالله با تدبیر مسئولان اجرایی کشور و گزینش مسئولان کارآمد برای رفع مشکلات، شرایط بهتر شود. در عین حال به عنوان یک جبهه فعال سیاسی وظیفه خود می‌دانیم که پرشور و نشاط و با مشارکت بالا در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری که حساسیت ویژه‌ای در این دوره دارد، این انتخابات را در کشور رقم بزنیم.

صدر تصریح کرد: هر زمان که انتخابات در کشور با شور و نشاط و مشارکت بالای مردم شکل می‌گیرد، باعث یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب می‌شود، لذا باید همه ما تلاش کنیم که مسیر را گم نکنیم. گلایه‌ها و انتقادات را داشته باشیم، پیشنهادات خود را مطرح کنیم اما باید تلاش کنیم که انتخابات پرشور با مشارکت بالای مردم را ان‌شاءالله در اسفندماه داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه به شرایط سیاسی روز کشور اشاره کرد ‌و ابراز داشت: نکته آخر اینکه یک نگرانی‌هایی وجود دارد که برخی گروه‌ها ناراحت هستند و دلخوری دارند و ممکن است در انتخابات حضور حضور پیدا نکنند، باید تاکید کنم آن‌هایی که دل در گرو اسلام، انقلاب، امام و رهبری دارند هیچ موقع از صندوق‌های رأی و انتخابات فاصله نمی‌گیرند. 

وی گفت: رهبری گفتند ۴ عنصر باید در انتخابات رعایت شود، سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت. خب امنیت و سلامت انتخابات برعهده وزارت کشور و شورای نگهبان است که باید تدبیر کنند یک انتخابات سالم با امنیت و سلامت برگزار شود. اما مشارکت و رقابت برعهده احزاب و گروه‌های سیاسی است البته شورای نگهبان و وزارت کشور هم باید به وظایف خود را در چارچوب قانون به خوبی عمل کنند که فضای مناسبی برای حضور چهره‌های اثرگذار در عرصه‌های سیاسی به وجود بیاید تا ان‌شاءالله یک انتخابات خوب را در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز