خبرگزاری کار ایران

کعبی در دیدار جمعی از ائمه جمعه و جماعات عراق:

جهاد تبیین از وظایف مهم امت اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۱۵۰

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شناخت مخاطبان و عرصه تأثیرگذاری آن‌ها، تقویت ارزش‌ها، تولید قدرت نرم در مقابل آماج حملات رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن و تبیین آینده درخشان کشور، از جمله ابزار و الزاماتی است که موفقیت جهاد تبیین را تضمین می‌کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله عباس کعبی، نایب رئیس جامعه مدرسین در دیدار جمعه از ائمه جمعه و جماعات عراق با اشاره به ایام عید سعید غدیر گفت: واقعه غدیر، یک واقعه انسان ساز و تمدن ساز است و در حقیقت آغاز یک حرکت بزرگ انسانی برای ساخت جهانی بر مدار ایمان و عمل صالح است.

وی واقعه عاشورا را، حرکتی در راستای تثبیت غدیر و ولایت امیرالمؤمنین -علیه السلام- عنوان کرد و ابراز داشت: مکتب عاشورا، داری دو بُعد سلبی و ایجابی است. در بُعد سلبی، به نفس بی عدالتی و ظلم می‌پردازد و در بُعد ایجابی، آمادگی برای انتظار فرج است.

استاد حوزه علمیه قم با استناد به آیه «نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثین»، ظهور حضرت حجت را نوعی سنت الهی دانست و ادامه داد: امروز باید در جهان فرهنگ سنت‌های الهی را نهادینه سازی کنیم. سنت هدایت، رحمت، اختیار و تغییر سرنوشت بر پایه اراده، همان سنت‌هایی است که باید نهادینه شود.

وی افزود: تحول جهانی فرهنگی، زیرساخت تحول سیاسی و اجتماعی است و به دنبال تحول سیاسی و اجتماعی، امنیت فراگیر جهانی به وجود خواهد آمد که در نتیجه آن، اهداف نهایی خلقت و کرامت انسانی، تحقق خواهد یافت.

عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود، جهاد تبیین را به عنوان یکی از وظایف مهم امت اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا -سلام الله علیها- الگویی مطلوب در عرصه جهاد تبیین هستند. ایشان در دوران حیات خود، پیوسته به این فریضه عمل می‌کردند.

وی افزود: به طور طبیعی، جهاد تبیین با حفظ زنجیره تواصی به حق، صبر، تقویت حضور مردم در صحنه و ایجاد زمینه‌های مناسب برای حل مشکلات همراه است و اموری همچون شناخت مخاطبان و عرصه تأثیرگذاری آن‌ها، تقویت ارزش‌ها، تولید قدرت نرم در مقابل آماج حملات رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن و تبیین آینده درخشان کشور، از جمله ابزار و الزاماتی است که موفقیت جهاد تبیین را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز