خبرگزاری کار ایران

رئیسی مراسم امضای اسناد همکاری میان ایران و زیمبابوه:

مهم نیست رابطه ما با آفریقا مورد پسند برخی نباشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۲۲۷

رئیس جمهور با بیان اینکه شاید رابطه دوستی ما با آفریقا و زیمباوه مورد پسند برخی‌ها نباشد، گفت: برای ما مهم نیست که کسی این روابط را بپسندند یا نه.

به گزارش ایلنا، همزمان با سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به زیمبابوه، مقامات دو کشور در حضور رئیسی و امرسون منانگاگوا ۱۲ سند و تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

همکاری در زمینه‌های نفت و انرژی، مخابرات و فناوری اطلاعات، تامین اجتماعی و بیمه، کار و اشتغال، آموزش عالی و علوم و تحقیقات و فناوری، کشاورزی و شیلات، غذایی و دارویی، تامین، توزیع و تولید تجهیزات پزشکی، ایمنی حرفه‌ای و کاهش آسیب‌های مربوط به کار، حمایت‌های اجتماعی و حمایت از کودکان، توانمندسازی افراد معلول و تفاهمنامه همکاری میان شرکت تراکتورسازی ایران و شرکت ماگای زیمباوه محور اسناد همکاری امضا شده میان جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه بود.

این اسناد همکاری میان وزاری امور خارجه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر کار و معاون بین‌الملل شرکت تراکتورسازی ایران و از سوی زیمباوه نیز توسط سرپرست وزارت خارجه، وزیر اراضی و کشاورزی، رئیس سازمان غذا و داروی زیمبابوه و نماینده شرکت ماگا به امضا رسید.

در پایان مراسم امضای اسناد سید ابراهیم رئیسی در سخنانی با بیان اینکه شاید رابطه دوستی ما به آفریقا و زیمباوه مورد پسند برخی‌ها نباشد، گفت: برای ما مهم نیست که کسی این روابط را بپسندند یا نه، بلکه مهم این است که محور این روابط تلاش برای تامین منافع دو ملت و کشور ایران و زیمبابوه است.

رئیس جمهور اظهار داشت: تاکید ما بر تسریع در اجرای تفاهم‌نامه‌ها و اسناد همکاری امضا شده میان دو کشور است تا نتایج آنها در عمل به تامین منافع دو ملت بیانجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز