خبرگزاری کار ایران

بیاتی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

حذف «انتخابات تناسبی» در جلسه امروز کمیسیون امورداخلی/ انتخابات تهران اکثریتی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۰۷۹

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از حذف ماده ۵۳ و انتخابات تناسبی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

ولی‌الله بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح دستورکار جلسه امروز این کمیسیون گفت: هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت ایراداتی نسبت به مصوبه اصلاح قانون انتخابات داشت که این ایراد هم به تناسبی بودن انتخابات مجلس در تهران باز می‌گشت. در صورتی که مجلس بازهم به این مصوبه اصرار می‌کرد کل قانون به تأخیر می‌افتاد و این احتمال که مصوبه تبدیل به قانون شده و امسال اجرایی شود، وجود نداشت.

وی ادامه داد: در نتیجه این ایرادات در جلسه ظهر امروز کمیسیون با حضور کارشناسان شورای نگهبان حذف ماده ۵۳ طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با اکثریت قاطع آراء اعضای کمیسیون تصویب شد. ان‌شاءالله اگر فردا در صحن مطرح و تصویب شود این قانون برای انتخابات امسال اجرایی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس تصریح کرد: با این تصمیم کمیسیون، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به صورت اکثریتی و همانند سایر حوزه های انتخابیه کشور برگزار می‌شود.

بیاتی در رابطه با دستورکار دوم جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: در ادامه جلسه امروز طرح تشکل های اجتماعی در دستورکار کمیسیون قرار گرفت، از جمله مصوبات کمیسیون در این بخش تعیین تکلیف منابع و مصارف مالی، آموزش مدیرعامل و هیات مدیره و بازرسی بود.

 

وی افزود: همچنین اعلام فهرست دارایی ها، ترازنامه، صورت مالی سالیانه، اعلام دارایی های منقول و غیر منقول هیات مدیره و مدیرعامل و افتتاح حساب رسمی به نام تشکل مورد تصویب قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پایان عنوان کرد: در ماده ۵۷ طرح تشکل های اجتماعی مقرر شد دستگاه های مرتبط با این طرح سند توسعه مشارکت را ۳ ماه پس از لازم الاجرا شدن تصویب کرده و به تایید شورای توسعه برسانند و در اختیار تشکل ها و عموم قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز