خبرگزاری کار ایران

شکرالهی در نطق میان دستور:

جزایر سه‌گانه جزء جدایی ناپذیر خاک ایران محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۴۰۶

یک نمایندگان مجلس گفت: جزایر سه گانه جزء جدایی ناپذیر خاک ایران محسوب می‌شود افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که برخلاف حکومت‌های سلطنتی قبل، یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن واگذار نکرده‌است

به گزارش ایلنا، منصور شکرالهی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۶تیرماه) در نطق خود ضمن عرض تسلیت به دلیل  ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع)گفت:  ابوموسی،تنب بزرگ و تنب کوچک یکی از پرهیاهوترین جزایر  است؛ شواهد متقن حقوقی و تاریخی و همچنین نقش ژئو پلتیک این جزایر و تاثیری که برگستره آبهای داخل ایران دارد،نشان می دهد این جزایر سه گانه  جزء جدایی ناپذیر خاک ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که برخلاف حکومت‌های سلطنتی قبل، یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن واگذار نکرده‌است؛ قطعاً هرگونه اظهار نظری که استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی ایران را مورد خدشه قرار دهد شدیداً محکوم می‌کنیم.

نماینده مردم کهنوج و منوجان و رودبارجنوب و قلعه گنج و فاریاب در مجلس خطاب به رئیس جمهوری مطرح کرد: آقای  رئیس جمهور انقلابی و مردمی؛ ضمن قدردانی از حضور شما در جنوب استان کرمان در دو نوبت، آنچه که بیشتر از سیل گریبان‌گیر مردم  در جنوب استان کرمان شده و تمام زندگی مردم را تحت شعاع قرار داد داده است؛ وجود خشکسالی‌های پیاپی، انسداد سرشاخه‌های هلیل رود و به تبع آن وجود ریزگردها است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: از شما رئیس جمهوری و وزیر نیرو درخواست دارم؛ تمهیدات اتخاذ و تسریع کنید تا با انتقال آب از دریای عمان که تخصیص آن هم انجام شده است و فاصله زیادی هم با دریای عمان نداریم؛ اقدام لازم را انجام داده  و زندگی مردم را از تنش و بحران آبی و تشنگی نجات دهید.

شکرالهی خطاب به  وزیر نیرو تاکید کرد: مطابق دستورالعمل آن وزارتخانه ؛باید در تمام فصول و ماه‌های سال حقابه و مصارف کشاورزی از سد جیرفت رهاسازی شود که متاسفانه هیچ گونه رهاسازی صورت نگرفته است؛ اگر بعضاً هم رهاسازی انجام شده، هیچگونه نظارتی بر توزیع عادلانه حق و حقوق مسلم حقابه کشاورزان انجام نشده است. از وزیر نیرو استدعا دارم در اسرع وقت در نسبت به رهاسازی و نظارت بر توزیع عادلانه آب اهتمام جدی صورت گیرد.

نماینده مردم کهنوج در مجلس بیان کرد: از وزیر بهداشت ضمن تقدیر و تشکر به دلیل نگاه ویژه‌ای که در حوزه منابع زیرساختی به خصوص منابع انسانی و تجهیزات پزشکی و تخصیص پزشکان متخصص به جنوب استان کرمان تقدیر و تشکر ویژه دارم و همچنین نگاه عدالت محورانه معاونان ازجمله معاون توسعه ،درمان و آموزش قدردانی می کنم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان،در ادامه مطرح کرد: از وزیر جهاد کشاورزی که دستور فرمودند در اسرع وقت در جنوب استان کرمان حضور پیدا کنند و به صورت میدانی از وضعیت کشاورزی در جنوب استان کرمان بازدید کنند،تقدیر و تشکر می‌کنم.

نماینده مردم کهنوج و منوجان و رودبارجنوب و قلعه گنج و فاریاب در مجلس تصریح کرد:از استاندار می خواهم گزارشی را از مصوبات سفر رئیس جمهور در جنوب استان کرمان اعلام کند؛همچنین از نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان حجت الاسلام والمسلمین علیدادی به دلیل همراهی و همچنین حضور ایشان در شهرستان‌های جنوبی تقدیر و تشکر می‌کنم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: از وزیر کشور بابت شهرستان شدن جازموریان و همچنین استاندار جهادی و انقلابی سیاسی ایشان تشکر می‌کنم .از قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بابت محرومیت‌زدایی تشکر می‌کنم. از "علی آبادی"وزیر صنعت و معدن می‌خواهم با واگذاری پهنه های معدنی مس در شهرستان تله گرم که در بخش خصوصی باعث آبادانی و ایجاد اشتغال برای جوانان شود.از وزیر نیرو و وزیر نفت می خواهم درخصوص سوخت تراکتورهای کشاورزان جنوب استان کرمان تمهیداتی را انجام دهند.کشاورزان جنوب استان نیاز مبرم به سوخت برای تراکتور دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز