خبرگزاری کار ایران

اسلامی مطرح کرد؛

جزئیات شناسایی ۵ مکان ساحلی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۱۶۴

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سهم برق هسته‌ای در کشور ۲۰ هزار مگاوات است ما برای اجرای این ۲۰ هزار مگاوات بایستی مکان یابی می‌کردیم در این رابطه ما ۵ مکان ساحلی را شناسایی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی در پایان نشست امروز هیات وزیران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بعد از انقلاب با تدبیر حضرت آقا و قانونی که داشتیم ایشان روی ۲۰ هزار مگاوات تاکید کردند و فرمودند که سهم برق هسته‌ای در کشور ۲۰ هزار مگاوات است، این هم مطالعه دارد هم حساب شده است و پشتوانه اطلاعاتی‌اش وجود دارد که ۲۰ هزار مگاوات را توجیه می‌کرد.

وی افزود: ما برای اجرای این ۲۰ هزار مگاوات بایستی مکان یابی می‌کردیم اولاً که این مکان ها نزدیک سواحل باشد چون این‌ها جزو نیروگاه‌های بزرگ مقیاس هستند تا آب را که برای خنک کردن مدار نیروگاه است بشود با ظرفیت بالا برداشت کرد و در ثانی با توجه به شرایط اقلیمی باید به گونه‌ای باشد که این از نظر زیرساختی این نیروگاه ها بتواند به شبکه برق کشور و به کانون‌های مصرف متصل شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: در این رابطه ما ۵ مکان ساحلی را شناسایی کرده‌ایم. شرکت‌های این‌ها تاسیس شده است. مطالعاتش آغاز شده و مذاکراتش صورت گرفته یکی دو تا از این‌ها هم به کار اجرایی رسیده است؛ مثلاً در مورد نیروگاه‌های کارون که در خوزستان است همان مکانی که قبل از انقلاب پروژه‌اش شروع شده بود و بعد متوقف شده بود در همان مکان عملیات اجرایی با استفاده حداکثری از ظرفیت داخل آغاز شده و کار در حال پیگیری است امیدواریم که بتوانیم در این استان ۵ استان یعنی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و گلستان بتوانیم کار این ۲۰ هزار مگاوات را برای نیروگاه‌های بزرگ مقیاس انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بحث نیروگاه‌های کوچک مقیاس فناوری کار متفاوت خواهد بود با توجه به اینکه دنیا هم به این سمت حرکت کرده شما می‌بینید که همه کشورها شتابان در مقیاس کوچک طراحی‌های این شرکت‌ها را دارند ما هم چند سال در سازمان انرژی اتمی روی این مسئله کار کرده‌ایم و اخیرا با توجه به اینکه از فناوری تولیوم به نتیجه رسیده‌ایم و می‌توانیم از طریق تولیوم و سدیم مذاب نیروگاه‌های کوچک داشته باشیم این موضوع مهمی است که امیدواریم بتوانیم اولین قدم را با یک نیروگاه یک مگاواتی که تجربه خوبی است برداریم و این فناوری اثبات شود  واین را صنعتی کنیم. این کار را در دستور کار داریم از این فاز که عبور کنیم این را در سطح ملی گسترش می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز