خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در کمیسیون امنیت ملی مجلس:

کشور به زودی در تامین کاغذ مورد نیاز خودکفا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۴۴۰

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمله تروریستی در حرم شاهچراغ تاکید کرد: مقرر شد هیاتی از کمیسیون امنیت ملی برای بررسی میدانی این حمله، به شیراز اعزام شود و پس از گفت‌وگو با مقامات امنیتی محلی، گزارشی برای کمیسیون و مجلس شورای اسلامی از این حادثه تروریستی تهیه کنند.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در بخش اول جلسه امروز کمیسیون، حادثه تروریستی شب گذشته حرم شاهچراغ شیراز مورد بررسی قرار گرفت و پس از تبادل اطلاعات و نظر اعضای کمیسیون، مقرر شد در روزهای آتی هیاتی از کمیسیون امنیت ملی برای بررسی میدانی موضوع، به شیراز اعزام شود و پس از گفتگو با مقامات امنیتی محلی، گزارشی برای کمیسیون و مجلس شورای اسلامی از این حادثه تروریستی تهیه کنند. 

وی ادامه داد: در بخش دوم جلسه و در ادامه دعوت دوره ای از وزرای دولت برای حضور در کمیسیون امنیت ملی، آقای محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون حاضر شد و گزارشی از اقدامات این وزراتخانه در چندماه گذشته ارائه کرد. 

عمویی توضیح داد: وزیر ارشاد با ارائه آماری از افزایش رویدادهای فرهنگی در ماه‌های گذشته و مشارکت مردم در این برنامه ها، تاکید کرد؛ پس از حوادث سال گذشته، جریانات ضدانقلاب تلاش می کردند فضای فرهنگی کشور را دچار رکود کنند که برخلاف خواسته آنها، آمارها موید آن است فضای جاری در حوزه فرهنگ بالنده و پویاست و عمده چهره های فرهنگی کشور هم همراهی خوبی با رویکردهای نظام فرهنگی کشور داشته اند. 

وی افزود: اسماعیلی در گزارش خود، بر اهتمام ویژه این وزارتخانه بر توسعه دیپلماسی فرهنگی از طریق اعزام هیات های فرهنگی - هنری و فعال کردن رایزنی های فرهنگی تاکید کرد. اسماعیلی همچنین از افزایش ظرفیت تولیدی کاغذ کشور از ۵۰۰۰ تن به ۷۵ هزار تن خبر داد و گفت با ادامه این روند، پس از بهره برداری از ظرفیت جدید تولید کاغذ بازیافتی، به زودی کشور در تامین کاغذ مورد نیاز خودکفا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز