خبرگزاری کار ایران

زنگنه:

کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم از لحاظ قانونی کمتر از ۱۰ روز دیگر فرصت دارد که فعالیت خود را به اتمام برساند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۹۸۸

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: این کمیسیون در حوزه صنایع دستی مقرر کرد که سند جامع مدیریت زنجیره تولید، توزیع ، عرضه و صادرات صنایع دستی تنظیم و سالیانه با آموزش و توانمندسازی علاقمندان در حوزه صنایع دستی، صد هزار شغل در این بخش ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، محسن زنگنه در تشریح مصوبات جلسه صبح امروز (شنبه ۲۸ مرداد ماه) کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون در جلسه صبح امروز خود مباحث مربوط به گردشگری و میراث فرهنگی را مورد بررسی و موادی را در این بخش به تصویب رساند.

وی تاکید کرد: کمیسیون در حوزه صنایع دستی مقرر کرد که سند جامع مدیریت زنجیره، تولید، توزیع و عرضه و صادرات صنایع دستی تنظیم و سالیانه با آموزش و توانمندسازی علاقمندان در حوزه صنایع دستی، صد هزار شغل در این حوزه ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به مصوبات این کمیسیون در زمینه گردشگری ساحلی و دریایی بیان کرد : در این بخش مقرر شد کلیه تصمیم‌گیری‌ها درباره اجرای طرح‌های مربوط به گردشگری عرصه دریا به شورایی متشکل از استاندار، مدیر میراث فرهنگی استان، مدیر راه و شهرسازی و منابع طبیعی، بنادر و دریانوردی و محیط زیست تفویض شود تا آنها بتوانند راساً درباره استان خودشان تصمیم‌گیری کنند.

زنگنه با اشاره به مشکلات مالکینی که زمین‌های آنها در محدوده حریم آثار تاریخی قرار داشته و این مسئله باعث کاهش ارزش آن زمین‌ها شده است گفت: در این بخش دولت مکلف شد به منظور جبران حقوق مالکانه مردم و اعطای اراضی معوض به مالکان آن املاکی که ملکشان با محدودیت و یا کاهش ارزش مواجه شده، اقدام کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه جذابیت‌های تاریخی، فرهنگی به ویژه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای بسیاری از گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند، حائز اهمیت است، گفت: کمیسیون در این بخش وزارت میراث فرهنگی را مکلف کرد که در کشورهای اسلامی برای جذب گردشگر و در حوزه زیارتی و انقلاب اسلامی تلاش کند.

وی افزود: همچنین کمیسیون مقرر کرد تا ۱۵۰ نقطه مرتبط با حوادث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شناسایی و ثبت ملی شده و برای معرفی آنها به گردشگران اقدامات لازم صورت گیرد.

زنگنه با بیان اینکه راهنمایان تورهای گردشگری یکی از عوامل موثر در معرفی جذابیت‌های گردشگری ایران هستند، گفت: در این بخش مقرر شد تا سالانه ۱۵۰۰ نفر از این افراد با اولویت تسلط بر جذابیت‌های فرهنگی و زبان‌های خارجی مورد پوشش بیمه قرار گیرند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به زمان اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون متبوع خود گفت: کمیسیون از لحاظ قانونی کمتر از ۱۰ روز دیگر فرصت دارد که فعالیت خود را به اتمام برساند لذا تلاش ما این است که تا پایان هفته جاری فعالیت کمیسیون به اتمام برسد اما این احتمال وجود دارد که برخی از جلسات به هفته بعد از آن موکول شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز