خبرگزاری کار ایران

توصیه‌های معاون امور بین‌الملل وزارت دادگستری به زائران کربلا

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۵۹۳

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: از زائران اربعین تقاضا می‌شود به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و به تذکرات مأموران ایرانی توجه جدی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین و عزیمت زائران به عراق، توصیه‌های زیر را مطرح کرده است:

ـ شایسته است زائرین محترم قبل از تشرف نسبت به دستورالعمل‌ها و قوانین کشور عراق دقت کافی به عمل آورند. زائران گرامی از به همراه داشتن قرص‌های «استامینوفن کدئین دار»، «دیازپام»، «فلورازپام»، «ترامادول»، «متادون»، «بوپرنورفین(b۲)» و همچنین داروهای مربوط به بیماری صرع و سرطان که به نوعی دارای ترکیبات مخدر است و هرگونه داروی گیاهی شبهه‌ناک خودداری کنند.

ـ در صورت کشف این داروها، ضمن ممانعت از ادامه سفر، برای زائر پرونده قضایی تشکیل می‌شود و این مسئله جدا از مشکلات شخصی برای فرد و خانواده او، هزینه‌های سیاسی نیز به کشور تحمیل خواهد کرد. زائرانی که به هر دلیل نیاز به استفاده از دارو دارند برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، نسخه انگلیسی یا عربی داروهای خود را به همراه داشته باشند.

ـ با توجه به تجارب دستگیری ایرانیان در خارج از کشور به دلیل همراه داشتن داروهای ممنوعه که گاه منجر به محکومیت‌های ناعادلانه برای آنها شده است، تأکید می‌شود از قبول امانات اشخاص ناشناس خودداری کنند و در تمامی مراحل سفر از گذرنامه و مدارک شناسایی خود مراقبت کنند.

ـ در صورت کشف مواد مخدر و روان گردان از هر زائر، به موجب ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، فرد متخلف در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع الخروج خواهد شد.

ـ از زائران اربعین تقاضا می‌شود به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و به تذکرات مأموران ایرانی توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز