خبرگزاری کار ایران

افتتاح و خدمات‌رسانی چهار بیمارستان تخصصی صحرایی نیروی زمینی سپاه در مرزهای کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۹۴۷

چهار بیمارستان تخصصی صحرایی نیروی زمینی سپاه در مرزهای کشور افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، سردار اخوان  فرمانده بهداری رزمی  نیروی زمینی سپاه در گفت و گویی از افتتاح  و خدمات رسانی چهار بیمارستان تخصصی صحرایی نیروی زمینی سپاه در مرزهای کشور خبر داد و با بیان اینکه بیمارستان تخصصی  صحرایی امام حسین نیروی زمینی سپاه در مرز خسروی با ظرفیت ۶۰تختخواب به منظور ارائه خدمات درمانی  به زوار اربعین حسینی درحال خدمات رسانی به بیش از ۱۰۰۰بیمار در روز است گفت:این بیمارستان تمام خدمات درمانی را به زائرین ارائه می دهد.

وی گفت:این بیمارستان صحرایی تخصصی باحضور ۱۰پزشک متخصص و بخش های  همچون اورژانس، بستری، تصویر برداری(سونوگرافی، رادیو گرافی دیجیتال)، اتاق عمل و CSR، بخش های ویژه آی سی یو به تعداد ۸ تخت و ۴ تخت سی سی یو، آزمایشگاه، داروخانه، همچنین کانتینر های پشتیبانی کننده شامل: موتور برق، اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری. پزشک عمومی و  متخصصین جراح عمومی، بیهوشی، ENT، داخلی، تصویربرداری، قلب و عروق، ارتوپدی و... می باشد و به زوار خدمات  ارائه می دهد.

 فرمانده بهداری رزمی  نیروی زمینی سپاه  همچنین از خدمات رسانی بیمارستان سیار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی  نیروی زمینی سپاه در مرز مهران خبرداد و گفت: این  بیمارستان نیز مجهز به ۶۴ تخت بستری و بخش‌های تخصصی مثل اورژانس، بخش بستری مردان اتاق‌های عمل و جراحی، بخش پاراکلینیک مثل آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه است.

وی تصریح کرد: بیمارستان سیار شهید حاج قاسم سلیمانی نیروی زمینی سپاه  با استعداد نیروی انسانی ۱۲۰ نفر کادر درمان  پزشک، پرستار و پیراپزشک  متخصص جراحی، متخصص بیهوشی، اورتوپدی، متخصص قلب و تب اورژانس به زائران اربعین حسینی در مرز مهران  بصورت رایگان خدمات ‌رسانی می‌کند.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در ادامه یکی دیگر از بیمارستان‌های سیار تخصصی در مرزهای کشور را بیمارستان سیار تخصصی نبی اکرم معرفی کرد و گفت: همچنین به منظور خدمات‌رسانی بهداشتی درمانی به زائرین پاکستانی که از طریق مرز ریمدان جهت زیارت حرم امام حسین علیه السلام وارد کشور می‌شوند بیمارستان تخصصی صحرایی نبی اکرم  بهداری رزمی جنوب شرق  در مرز ریمدان آغاز به کار کرد.

سردار اخوان اظهار کرد: این مرکز درمانی بصورت شبانه‌روزی به بیش از  ۵۰۰ نفر از زائرین پاکستانی خدمات متنوع بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.

وی افزود: این بیمارستان  نیز دارای  بخش‌های اورژانس، بستری، اتاق عمل، ریکاوری و داروخانه می‌باشد که با تعدادی پزشک، پرستار، بهیار و تکنسین هوش‌بری خدمات رایگان خود را  به زوار اربعین کشور پاکستان ارائه می‌کند.

سردار اخوان  در ادامه از بیمارستان سیار شهید قاضی نیروی زمینی سپاه در مرز باشماق استان کردستان به عنوان یکی دیگر از بیمارستانهای سیاری که به منظور ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین حسینی در مرزهای کشور ارائه خدمت میکنند یاد کرد و گفت این بیمارستان سیار نیز با ۳۲ تخت خواب تمام خدمات درمانی بیمارستانی را در بخش‌های دندانپزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه، اورژانس، بستری، اتاق عمل و داروخانه و با حضور ۲۵ نفر از کادر درمان و پزشکان متخصص قلب. جراحی عمومی‌ ارتوپدی. داخلیبه صورت رایگان در به زوار اربعین حسینی ارائه می‌دهد.

گفتنی است: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط این مراکز  تا بعد از اربعین حسینی و تا خروج کامل تمامی زوار از مرز کشور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز