خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان با اشاره به انتقال دارایی‌های ایران از کره جنوبی:

اکنون می‌توانیم در صفحه جدیدی از روابط دوجانبه تهران و سئول گام برداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۱۳۶

در گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه کره جنوبی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طرفین درخصوص موضوعات مشترک و مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این تماس، آسیا را جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم دانست و گفت: ما معتقدیم قرن حاضر متعلق به آسیاست. جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی دو بازیگر مهم در این قاره به شمار می‌روند و ما برای روابط دیرینه و دوستانه دو کشور احترام ویژه‌ای قائلیم.

وی با اشاره به حل انتقال دارایی‌های ایران از بانک‌های کره جنوبی اظهار داشت: اکنون می‌توانیم در صفحه جدیدی از روابط دوجانبه گام برداریم و جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری که به ارتقای مناسبات دو کشور کمک نماید، استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه ضمن اشاره به مواضع کره جنوبی در خصوص برخی از موضوعات بین‌المللی، نسبت به ارتقای همکاری‌های دو کشور در منطقه و در مجامع بین‌المللی اعلام آمادگی کرد.

پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز با ابراز خرسندی از توافق صورت گرفته در خصوص انتقال منابع مالی متعلق به مردم ایران از کره جنوبی، آن را نشانه‌ای از تعهد عملی دولت کره نسبت به دولت و ملت ایران و اهمیت تلاش هر دو طرف برای حل این موضوع دانست.

وی تحولات اخیر در روابط دو کشور را مثبت و معنادار توصیف کرد و با بیان آمادگی کشورش برای تقویت مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به عضویت کره جنوبی در شورای امنیت سازمان ملل در دو سال پیش‌رو، نسبت به همکاری با جمهوری اسلامی ایران در راستای تحکیم صلح و ثبات در خاور میانه اعلام آمادگی کرد.

در این تماس، طرفین با بررسی مسائل و مخاطرات زیست محیطی، در خصوص مشارکت مؤثر در اجلاس بین‌المللی مبارزه با گرد و غبار که قرار است با همکاری سازمان ملل متحد در تهران برگزار شود، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف همچنین با اشاره به سابقه بیش از شش دهه‌ای روابط دیپلماتیک ایران و کره جنوبی، ورود به هفتمین دهه از روابط دیپلماتیک مشترک را پشتوانه‌ای مهم و ارزشمند در توسعه مناسبات فیمابین توصیف و بر لزوم حفظ و حراست از آن تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز