خبرگزاری کار ایران

فروردین در نطق میان دستور:

دولت هر چه سریع‌تر تکلیف معلمان نهضتی، غیرانتفاعی و پیش دبستانی را روشن کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۴۵۶

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس خواستار نگاه عادلانه دولت در جریان دومین سفر ریاست جمهوری به استان فارس شد و گفت: اعتبار لازم برای ساخت کانال‌های پایا و سدها تأمین نشده همچنین لازم است به موضوع پروژه‌های جاده‌های حوزه انتخابیه که بعضا ترانزیتی و بین‌المللی هستند توجه ویژه شود.

به گزارش ایلنا، محمد‌مهدی فروردین در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، ۲۱ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام سوگواری پیش رو، گفت: امام(ره) فرموده اند نگذارید پیشکسوتان شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند این در حالی است که بسیاری از جانبازان و ایثارگران در تأمین دارو و هزینه های درمان خود با مشکل روبرو هستند.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به قرارگیری در آستانه سال تحصیلی جدید و کمبود معلم در سراسر کشور، عنوان کرد: دولت باید هر چه سریع تر تکلیف معلمان نهضتی، غیرانتفاعی و پیش دبستانی را روشن کند تا هم آنها به حق خود برسند و هم گِرِهی از مشکلات آموزش و پرورش باز شود.

وی در ادامه با اشاره به دومین سفر دولت به استان فارس که به زودی انجام می شود، اظهار کرد: انتظار داریم نگاه دولت به این استان در این سفر عادلانه باشد؛ بسیاری از مصوبات دولت در سفر اول ریاست جمهوری روی زمین مانده و اعتبار لازم برای ساخت کانال های پایا و سدها تأمین نشده که لازم است در سفر دوم به جاده های حوزه انتخابیه اینجانب که بعضا ترانزیتی و بین المللی هستند توجه ویژه شود.

فروردین در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به بیمارستان های حوزه انتخابیه وی که در وضع نامطلوبی به سر می برند، گفت: ساخت بیمارستان هوشمند فیروزبند نیازمند تسهیلات برای سرعت دادن به کار پروژه است همچنین راه اندازی فاز دوم پالایشگاه فراشبند باید کمک شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به اعتراض کشاورزان نسبت به قیمت گندم که هزینه های آنها را تأمین نکرده است، گفت: لازم است از هم اکنون برای سال زراعی آتی قیمت گندم به گونه ای تأمین شود تا کشاورزان بتوانند علاوه بر تأمین هزینه های تولید، زندگی خود را نیز اداره کرده و برای کشت تصمیم بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه انتخابیه اش قطب تولید لیمو ترش، مرکبات و خرما در کشور است، ابراز داشت: متأسفانه بازار این محصولات در دست واسطه ها و سوداگران است که باغداران را به خاک سیاه نشانده اند. امروز قیمت لیمو و خرما آنقدر پایین است که هزینه های برداشت را نیز تأمین نمی کند و نیاز به ورود وزارت جهاد برای خرید تضمینی محصولات است.

فروردین بازنشستگان را سرمایه های ارزشمند جامعه دانست که با مشکلات معیشتی روبرو هستند و گفت: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان باید اقدام عاجل شود تا بیش از این شرمنده آنها نباشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به مشکلات رانندگان زحمتکش منطقه که علیرغم وزیر نفت تا کنون حل نشده است، گفت: آنها همچنان منتظر تصمیم مسئولان وزارت نفت برای حل مشکلات خود هستند.

وی ادامه داد: برای چندمین بار سخن از انتقال آب از سد سلمان فارسی شهرستان قیروکارزین را شنیده ام و برخی از مسئولان نیز در این خصوص اعلام همکاری کرده اند؛ این در حالی است که آب ذخیره شده در دریاچه سد سلمان فارسی حق‌آبه آبا و اجدادی کشاورزان این شهرستان است که به دلیل عدم اجرای زیرساخت های لازم و کانال های پایا بعد از گذشت از دو دهه از افتتاح سد مذکور موجب نابودی باغات و مزارع و ایجاد تنش های آبی شدید در روستاها و شهرهای شهرستان شده که بارها موجب تجمعات اعتراضی مردم در مقابل نهادهای مسئول شده است.

فروردین اضافه کرد: این آب ده ها روستاها را آبرسانی کرده و چاه های کشاورزی را پر می کند تا مردم از مواهب آن بهره مند شوند از این رو احداث سد روی رودخانه نه تنها مردم را از این موهبت بی بهره کرده بلکه تغییرات آب و هوایی و زیست بوم و خشک شدن شهرستان را به دنبال داشته است.

نماینده فیروزآباد و فراشبند ادامه داد: بسیاری از روستاها و نقاط پرجمعیت شهرستان دچار کم آبی هستند و کشاورزان و باغداران به روز سیاه نشسته اند. انبوهی از جوانان منطقه نیز به واسطه تأخیر ناعادلانه با معضل بیکاری و آسیب های اجتماعی ناشی از این موضوع مواجه شده اند. مع الاسف هر از گاهی شاهد تصمیمات نسنجیده و غیرکارشناسی مسئولان وزارتخانه های ذیربط درباره اختصاص آب این سد به سایر نقاط استان هستیم.

وی افزود: نباید بیش از این از حقوق حقه این مردم بذل و بخشش کرد و نباید آرامش روانی مردم شهرستان را به هم ریخت. یقینا تا تأمین آب آشامیدنی برای همه نقاط شهرستان قیروکارزین و تحقق حق‌آبه باغداران و کشاورزان هیچ آبی از این سد به سایر نقاط منتقل نخواهد شد و بنده با تمام وجود از حقوق آنها دفاع کرده و ذره ای از آن کوتاه نمی آیم.

فروردین تأکید کرد: مسئولان با کدام منطق به این نتیجه می رسند که در شرایطی که مردم در ۳ کیلومتری سد با مشکل کمبود آب آشامیدنی دست و پنجه نرم کرده و شاهد خشک شدن باغات و مزارع خود هستند وعده انتقال آب به کیلومترها دورتر را بدهند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی می خواهم در تأمین اعتبار پروژه های کانال های پایا به سد سلمان فارسی تسریع کنند تا شاهد احقاق حقوق مردم، ایجاد اشتغال پایدار، شکوفایی اقتصادی و رضایتمندی مردم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز