خبرگزاری کار ایران

در دیدار غریب آبادی با سفیر ترکیه مطرح شد:

انجام مقدمات انتقال ۴۰ زندانی ایرانی در ترکیه برای بازگشت به کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۶۳۷

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در دیدار سفیر ترکیه در تهران، بر ضرورت گسترش همکاری‌های حقوقی و قضائی میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب آبادی در دیدار حجابی کرلانگیچ، سفیر ترکیه در تهران، برای تقویت تعاملات و گسترش روابط و همکاری‌های حقوقی- قضایی با ترکیه اعلام آمادگی کرد و افزود: گفتگوی تخصصی و تبادل تجربیات میان هیات‌ها و نظام‌های قضایی دو کشور، می‌تواند علاوه بر توسعه همه جانبه روابط، به اتباع دو کشور نیز کمک قابل توجهی کند.

وی همچنین به موافقت‌نامه همکاری‌های قضایی میان ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌های عمده این موافقت‌نامه، انتقال محکومان میان دو کشور است و بخش‌های دیگر موافقت‌نامه مذکور درخصوص استرداد مجرمان، معاضدت حقوقی در حوزه مدنی و معاضدت‌های حقوقی در حوزه کیفری است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه تصریح کرد: در حوزه انتقال محکومان و استرداد مجرمان، با توجه با آمار بالای زندانیان ایرانی در ترکیه و همچنین مجرمان متواری به این کشور، پیشنهاد ما این است که کشور دوست ترکیه از ظرفیت‌های موافقت‌نامه موجود میان دو کشور استفاده کند.

وی درخصوص گسترش همکاری‌ها و تبادل تجربیات در حوزه های قضایی و مدیریت زندان‌ها میان دو کشور اعلام آمادگی کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر در بخش دیگری از سخنان خود مبارزه با تروریسم، جرائم سازمان یافته، اسلام هراسی و حمایت از مردم فلسطین را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این زمینه‌ها همکاری های خوب و گسترده ای در مجامع بین المللی دارند و این همکاری ها و تعاملات می تواند گسترش یابد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط دوستانه و مهم دو کشور و وجود اشتراکات مختلف همسایگی، اسلامی و فرهنگی، خواهان برنامه ریزی برای گسترش همکاری های قضایی میان دو کشور و تلاش در جهت حل معضلات اتباع طرفین که به زندان می افتند، شد.

وی همچنین گفت: متعاقب رایزنی مقام‌های تهران و آنکارا، زمینه و مقدمات لازم برای انتقال ۴۰ زندانی ایرانی در ترکیه برای بازگشت به ایران مهیا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز