خبرگزاری کار ایران

جوادی‌حصار در گفت‌وگو با ایلنا:

اطلاع نداریم چه تعداد از اعضای حزب کاندیدا شده‌اند/ بعید است از کاندیدایی بخواهیم که انصراف دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۴۱۵

فضا علیه کسانی که ثبت نام کردند، خیلی سنگین بود

عضو حزب اعتماد ملی گفت: تلاش‌هایی کردیم که تعداد زیادی از دوستان در انتخابات ثبت نام کنند اما به جز سه تا چهار نفر مابقی ثبت نام نکردند. آمار کم است و اگر هم ثبت نام کردند ما هنوز خبر نداریم یا منتظر تایید نهایی هستند تا بعد از تایید به ما خبر دهند. زیرا فضا علیه کسانی که ثبت نام کردند، خیلی سنگین بود.

محمدصادق جوادی‌حصار عضو حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال بعد از پایان روند پیش ثبت‌نام اولیه داوطلبان و همچنین پایان روند مرحله احراز هویت آنان، آیا آماری از سوی حزب اعتماد در این زمینه وجود دارد که چند نفر ثبت نام کرده و هویت آنان احراز شده است، گفت: تلاش‌هایی کردیم که تعداد زیادی از دوستان در انتخابات ثبت نام کنند اما به جز سه چهار نفر مابقی ثبت نام نکردند. آمار کم است و اگر هم ثبت نام کردند ما هنوز خبر نداریم یا منتظر تایید نهایی هستند تا بعد از تایید به ما خبر دهند. زیرا فضا علیه کسانی که ثبت نام کردند، خیلی سنگین بود. حالا به مرور این فضا تغییر پیدا می‌کند. 

جوادی‌حصار در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه جبهه اصلاحات هنوز برای نحوه مشارکت در انتخابات تصمیمی نگرفته است، برنامه حزب اعتماد درباره انتخابات به چه صورت است؟ گفت: ما در کلیات سعی می‌کنیم هماهنگ باشیم. اما خیلی بعید می‌دانم اگر ما کاندیدای قابل‌توجهی داشته باشیم و احتمال رأی‌آوری هم داشته باشد، از او بخواهیم تا انصراف بدهد. قطعا می‌گوییم فرصت را پیگیری کن و ما هم تا آنجا که بتوانیم کمک می‌کنیم.

عضو حزب اعتماد ملی درباره اینکه ارزیابی شما از میزان مشارکت در انتخابات چیست؟ گفت: با شرایط فعلی، انتخابات از نظر رقابت داوطلبان چندان پرشور نخواهد بود. مگر اینکه رقابت بین دو جریان موجود اصولگرا در مجلس و دولت کمی جدی شود که آنها با هم رقابت کنند متاسفانه به نظر می‌رسد جریان‌های منتقد وضع موجود اغلب ثبت‌نام نکردند و اگر کسی هم ثبت‌نام کرده باشد باید دید تأیید صلاحیت می‌شود یا خیر.

جوادی‌حصار در پاسخ به این سوال که با توجه به آنکه رهبری چهار اصل درباره انتخابات آتی را مطرح کردند، برای تحقق آن چه راهکاری وجود دارد، گفت: رهبری حرف‌های دلگرم‌کننده زدند و خواستند شرایط خوب باشد، اما به نظر می‌رسد چندان گوش‌شنوایی در ارکان اجرایی کشور وجود ندارد. من آرزو می‌کنم انتخابات پرشوری به وجود بیاید اما متاسفانه بخش زیادی از اصلاح‌طلبان، نیروهای آزاد و مستقل ثبت‌نام نکردند. البته شاید اطلاعاتی وجود داشته باشد که ما در اختیار نداریم.

وی در پاسخ به این سوال با توجه به آنکه کنگره حزب اعتماد هم چندی پیش برگزار شد آیا صحت آن توسط وزارت کشور به تصویب رسید، گفت: من هنوز اطلاعی ندارم که چیزی ابلاغ شده باشد. قطعا رد نشده است اما خبری در این زمینه ندارم. زیرا نماینده وزارت کشور در جلسه کنگره بود و مشکلی از جهت برگزاری و ساختاری نداشتیم مگر آنکه بخواهند ایراد دیگری درباره شخص خاصی بگیرند؛ مانند دوره قبل که گفتند آقای مهدی کروبی نمی‌تواند کاندیدای شورای مرکزی باشد؛ یعنی ما انتخاب‌شان کرده بودیم اما گفتند ایشان نباید باشد. با این وجود تا به الان چیزی به ما اعلام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز