خبرگزاری کار ایران

آیت الله آملی لاریجانی در یادواره شهدای روحانی ساری:

انقلاب اسلامی ایران مدیون خون پاک شهداست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۸۰۳

مراسم سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید موسی صالحی و یادواره شهدای والامقام روحانی شهرستان ساری با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی، در امامزاده یحیی ساری برگزار شد.

به گزارش ایلنا،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مدیون خون پاک شهداست، گفت: شهدا با نثار جان شیرین و خون پاک خود، عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی افزود: انقلاب اسلامی ایران مرهون عالمان وارسته‌ای است که در جهت اعتلای دین مبین اسلام و تربیت انسان‌های صالح، تلاش شبانه روزی داشتند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل راه را برای روحانیون جوان گشودند و طلاب در رعایت تقوی و وظیفه ارشاد به دیگران مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارند، گفت: شهدا با گذشتن از تمام هستی خود، علاوه بر نشان دادن راه سعادت، عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.

آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: شناخت نعمت خداوند یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی برای انسان است و سرمایه‌های انسانی نیز جزء بزرگ‌ترین سرمایه الهی برای یک ملت است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهدای روحانی از بزرگ‌ترین سرمایه ملت هستند و هر کسی توان درک شهید و شهادت را ندارد.

وی تاکید کرد: در آیات قرآن، حق تعالی خود را مالک همه جان‌ها می‌داند و این یک مفهوم عادی در بر ندارد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی با بیان اینکه کلماتی در قرآن جاری می‌شود که باید به آن‌ها تامل کرد و حب خداوند یک امر معمولی نیست، گفت: تعبیر "فوز عظیم" در قرآن در موارد خاص دیگری بیان می‌شود و آن این است که خداوند از کسی رضایت کامل داشته باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آیت الله صالحی عالم وارسته‌ای بود که در جهت کسب رضای خداوند متعال و همچنین علوم و معارف اسلامی تلاش شبانه روزی داشتند و در نهایت نیز در راه اعتلای دین مبین اسلام به ملکوت اعلی پیوست.

وی گفت: آثار محبت خداوند تنها در برخی از انسان‌ها که در مسیر مجاهدت تلاش دارند، نمایان می‌شود و آیت الله صالحی در زمره این افراد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز