خبرگزاری کار ایران

رئیسی در آیین افتتاح رسمی بیمارستان کودکان حکیم:

آرامش عمومی و سلامت جامعه با اطمینان خاطر از سلامت تغذیه روحی و روانی حاصل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۹۳۳

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌های سپری شده از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بزرگ و افتخارآمیزی در زمینه تامین سلامت جسمی و روانی جامعه شده است، تصریح کرد: در 44 سال گذشته در حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد، پزشکان متخصص و اساتید صاحب‌نظر برجسته گام‌های بلندی برداشته شده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در آیین گشایش رسمی بیمارستان خیرساز تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان حکیم، با ابراز خشنودی از حضور در میان جمعی از خیرین کشور گفت: سلامت جسم، روح و روان موضوعی بسیار مهم است و همه دستورات و باید و نبایدهای شرع برای سالم زندگی کردن، سالم ماندن و سالم اندیشیدن است تا فرد بتواند در پرتو این سلامتی به جامعه خیر برساند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت غذای جسم و روان انسان، با بیان اینکه اگر سلامت تغذیه تامین شود، نوبت و نیاز به درمان نمی‌رسد، افزود: در دولت مردمی موضوع تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه همواره به‌عنوان یک مسئله مهم مورد تاکید بوده و از جمله شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی که تا پیش از این دولت فعال نبود، در این دولت فعال شده است.

رئیسی اظهار داشت: اگر چه در مقوله سلامت تغذیه بیشتر سلامت غذای جسم مطرح است، اما اهمیت تغذیه روح و روان انسان کمتر از غذای جسم او نیست. آرامش عمومی و سلامت جامعه در اطمینان خاطر و سلامت تغذیه روحی و روانی آن است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌های سپری شده از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بزرگ و افتخارآمیزی در زمینه تامین سلامت جسمی و روانی جامعه شده است، تصریح کرد: در ۴۴ سال گذشته در حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد، پزشکان متخصص و اساتید صاحب‌نظر برجسته گام‌های بلندی برداشته شده است.

رئیسی با گرامیداشت یاد مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های کادر درمانی در مقاطع مختلف از جمله در دفاع مقدس و دوران شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر حوزه نرم‌افزاری و تربیت نیروی انسانی، در حوزه سخت‌افزاری در تولید لوازم و تجهیزات پیشرفته پزشکی مورد نیاز کشور گام‌های بلندی برداشته شده و در حوزه تولید دارو نیز بیش از ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید شده و ایران در زمینه صادرات داروی با کیفیت نیز حضور پررنگی دارد.

رئیس جمهور همچنین از احداث یک مرکز علم و فناوری به نام پرافتخار شهید سلیمانی در کنار این مرکز درمانی که حداقل ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر خواهند شد به عنوان اقدامی مفید و ارزشمند یاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز