خبرگزاری کار ایران

کاهش ۳ درصدی ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۱۶۱

رئیس دیوان عدالت اداری کشور از کاهش ۳ درصدی میزان ورودی پرونده به دیوان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در حاشیه ملاقات عمومی با مردم استان قزوین اظهار کرد: بر اساس تاکید رئیس دستگاه قضا و در راستای جلوگیری از ایجاد هزینه تردد مردم به تهران، بنا شد تا مجموعه مدیران دیوان عالی کشور در کنار مردم حضور یافته و با آنها ملاقات کنند. 

وی افزود: عمده خواسته‌های مردم تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، اعتراض به رای دیوان و نحوه اجرای آرای قطعی دیوان در دستگاه‌های اجرایی است که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم در همین جلسه و یا بعد از آن و با بررسی‌های کارشناسان در مرکز صادر خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: اگر دستگاه‌ها به‌موقع به وظایف قانونی خود عمل کنند، ورودی پرونده‌ها به دیوان عالی کشور کاهش خواهد یافت، اما نگرانی ما کاهش ورودی پرونده نیست بلکه احیای حقوق عامه و جلوگیری از سردرگمی مردم و تحقق عدالت است.

حجت‌الاسلام مظفری بیان کرد: به همین منظور بیش از ۲۰۰ جلسه با دستگاه‌ها، ورزا و مدیران ارشد کشوری برگزار شده و آن‌ها نسبت به اجرای تعهدات قانونی خود و اجرای آرای قطعی دیوان توجیه شدند؛ همیچنین در راستای اجرای عدالت و تحقق حق مردم جلسات هفتگی با دستگاه‌های پرشکایت در دیوان عدالت اداری کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی در کشور ۲۰ درصد افزایش داشته اما با برگزاری جلسات مستمر دیوان با مدیران و دستگاه‌ها، برای اولین بار در کشور ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری در سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار پرونده در دیوان رسیدگی و مختومه شد که در جهت تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های موجود در شعب تجدید نظر، در سال جاری ۱۵ شعبه جدید نیز اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز