خبرگزاری کار ایران

کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد؛

تشکیل کمیته‌ای برای تدوین سازوکار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم/ احتمال اعمال همسان‌سازی از امسال

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۴۶۶

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از تشکیل کمیته‌ای برای تدوین سازوکار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام خبر تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، گفت: یک مشکلی که الان همه بازنشستگان و شاغلان با آن مواجه هستند که الان در نطق اکثر نمایندگان این مساله را مشاهده می‌کنید، بحث افزایش حقوق است. ظهر روز گذشته در فاصله دو نوبت صبح و عصر صحن علنی جلسه‌ای تشکیل شد، از کمیسیون تلفیق رأی گرفتند که کمیته‌ای‌ تشکیل شود و درخصوص بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیشنهادی برای صحن کمیسیون تلفیق بیاورد.

وی ادامه داد: اولین جلسه این کمیته ظهر روز شنبه ۲۲ مهر ماه با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان منتخب برگزار شد.

کوچکی‌نژاد درخصوص جزئیات مباحث صورت گرفته در این جلسه به ویژه مشمولان این همسان‌سازی ابراز داشت: بحث‌های زیادی در این جلسه صورت گرفت تا نحوه اجرا و اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شود و تعیین شود که چه کسانی مشمول آن باشند، آیا همه بازنشستگان را مدنظر قرار دهیم یا صرفاً آن‌ها که دریافتی‌شان فاصله زیادی با شاغلین دارد  مدنظر باشند.

وی افزود: در مجموع مقرر شد کمیته تعیین شده در کمیسیون تلفیق پیشنهادی را به کمیسیون بیاورد و آن را قالب یک حکم در برنامه هفتم بیاوریم، همچنین دولت طی یک اصلاحیه بودجه این مساله را به مجلس بیاورد تا امسال هم اجرایی شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه عنوان کرد: پیشنهادهای مختلفی درخصوص نحوه اجرا و اعمال این موضوع مطرح شد که در نهایت مقرر شد جلسات دیگری تشکیل شود تا یک تصمیم نهایی پیرامون هم‌ترازی حقوق بازنشستگان و شاغلان اتخاذ شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز