خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی برنامه هفتم؛

بند مربوط به تغییر شیوه تعرفه‌گذاری خدمات تشخیصی - درمانی پزشکی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۴۸۲

مجلس شورای اسلامی بند مربوط به تغییر در شیوه تعرفه خدمات شایع تشخیصی - درمانی پزشکی به پرداخت گلوبال هزینه خدمات را به منظور بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه ۲۵ مهر) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند «ت» ماده ۷۰ لایحه را به منظور بررسی مجدد و رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

در بند «ت» ماده ۷۰ لایحه آمده بود که شورای عالی بیمه سلامت مکلف است تا پایان سال اول اجرای برنامه، تعرفه خدمات شایع تشخیصی- درمانی پزشکی را از شیوه «به ازای خدمت» به شیوه «پرداخت موردی (گلوبال) هزینه خدمات» تبدیل نماید، به گونه ای که شیوه تعرفه گذاری حداقل ۵۰۰ خدمت تا پایان اجرای برنامه، مشمول این تغییر شده باشد و توسط بیمه های پایه و تکمیلی پس از تفکیک اقلام دارویی و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی به شیوه پرداخت جدید، خرید خدمت شود.

مجتبی ذوالنور که اداره جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت در جریان ارجاع این بند به کمیسیون تلفیق، تاکید کرد: این بند مغایر با احکام دائمی و اصل ۶۰ قانون اساسی است. انتظار می رود کمیسیون تلفیق اصلاحات لازم را در این بند لحاظ کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز