خبرگزاری کار ایران

بازدید مخبر از نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی کارخانه تراکتورسازی مینسک

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۷۹۲

معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در شرکت تراکتورسازی مینسک و خودروسازی و ماشین آلات معدنی بلاز، ضمن بازدید از نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی و معدنی در این دو کارخانه با توضیحات مدیران عامل این مجتمع های صنعتی بزرگ در جریان جدیدترین تولیدات و تجهیزات کشاورزی و معدنی آنان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر در بازدید از شرکت تراکتورسازی مینسک که با همراهی نخست وزیر بلاروس و وزاری صنعت، معدن و تجارت، نفت و جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان مربوطه ایرانی و بلاروسی انجام شد، از آخرین زمینه های همکاری شرکت های ایرانی و بلاروسی در حوزه تولیدات تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی مطلع شد.

معاون اول رئیس جمهور در این بازدید بر اهمیت تولید مشترک تجهیزات کشاورزی و رفع نیازهای متقابل کارخانه های دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین دستور داد تا هرچه سریعتر موانع بر سر راه گسترش همکاری های صنعتی و کشاورزی کارخانه های تراکتورسازی در دو کشور هر چه سریعتر برطرف شود.

در ادامه نیز معاون اول رئیس جمهور در شرکت خودروسازی و ماشین آلات معدنی بلاز حضور یافت و از بخش های مختلف این کارخانه از جمله موزه و ماکت های ماشین آلات، سالن مونتاژ و ماشین آلات ساخته شده سنگین معدنی بازدید کرد.

مخبر در این بازدید که با حضور وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی انجام شد، با توضیحات مدیرعامل این کارخانه از نحوه فعالیت این شرکت بزرگ تولیدات ماشین آلات معدنی آگاهی یافت و بر ضرورت ایجاد زمینه های همکاری این شرکت با بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی افزود: باید موافقتنامه های همکاری برای تولید ماشین آلات معدنی شرکت بلاز پیگیری شود و ایران برای تولید مشترک ماشین آلات صنعتی با هزینه تمام شده مناسب و کمتر و همچنین تولید موتور این ماشین آلات سنگین کاملا آمادگی دارد. دکتر مخبر با بیان اینکه حضور وزیر صمت جمهوری اسلامی ایران بدلیل پیشینه تولیدی و صنعتی فرصتی بسیار خوب برای توسعه مناسبات فعالان صنعتی است، تصریح کرد: طبق توافقات انجام شده در این سفر حجم مبادلات مالی، تجاری و اقتصادی دو کشور به یک میلیارد دلار خواهد رسید که این شرکت می تواند نقش جدی در این زمینه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز