خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار وزیر امور خارجه تونس:

انگیزه‌های خوبی برای توسعه روابط ایران و تونس وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۲۰۱

وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده، با وزیر خارجه تونس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان از موضع قوی تونس در حمایت از فلسطین تقدیر کرد و گفت: اقدامات افراط‌گرایانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، گزینه دیگری غیر از واکنش و توسل به مقاومت در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت قرار نداد.

وی اظهار امیدواری کرد که نشست امروز کشورهای اسلامی بتواند نقطه پایانی بر جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی بگذارد.

وزیر امور خارجه درخصوص روابط دوجانبه نیز تصریح کرد: خرسندیم که انگیزه‌های بسیار خوبی نزد دو دولت برای توسعه روابط دوجانبه وجود دارد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: فرصت‌های زیادی پیش‌روی ماست و باید بتوانیم روابط خوب سیاسی را به حوزه‌های اقتصادی و تجاری و علم و فناوری نیز توسعه دهیم.

وزیر امور خارجه تونس نیز با اظهار خرسندی از این دیدار خاطرنشان کرد: ما حمایت از قضیه فلسطین را حمایت از قضیه حق می‌دانیم.

وی با اشاره به نگاه مشترک دو کشور در حمایت از قضیه فلسطین ابراز داشت: استمرار شرایط جاری در غزه و تداوم حملات رژیم صهیونیستی می‌تواند کل منطقه را تحت تأثیر خود قرار دهد.

وزیر امور خارجه تونس در خصوص روابط دوجانبه با اشاره به قدیمی و ریشه‌دار بودن روابط ایران و تونس ابراز داشت: لازم است برای توسعه روابط دو کشور در تمام زمینه‌ها تلاش کنیم.

وی افزود: آماده توسعه روابط در تمام زمینه‌های مورد علاقه در چارچوب منافع مشترک هستیم.

دو وزیر به طور متقابل از یکدیگر برای سفر دوجانبه دعوت به عمل آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز