خبرگزاری کار ایران

در جلسه رئیس دیوان محاسبات و وزیر بهداشت انجام شد

اعلام آمادگی دیوان محاسبات برای کمک به توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۳۶۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه مشترک با رئیس کل دیوان محاسبات کشور، ضمن تأکید بر لزوم ایجاد شفافیت مالی در منابع در اختیار، بر لزوم همکاری بیشتر با دستگاه‌های نظارتی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بهرام عین اللهی همچنین در این جلسه با تشریح مشکلات تأمین منابع مورد نیاز حوزه سلامت از جمله پرداخت‌های پرسنلی و همچنین تجهیز و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، بر ضرورت تخصیص منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه برای حوزه سلامت، تأکید کرد.

سیداحمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور نیز در این جلسه بر ضرورت نظارت بیشتر در حوزه بهداشت و درمان کشور تأکید کرد و توزیع عادلانه منابع در سطح کشور با توجه به شاخص‌های توسعه یافتگی و سطح جمعیت، رعایت تکالیف قانونی و اجتناب از ترک فعل‌ها را از عوامل ایجاد شفافیت و انضباط مالی دانست.

وی همچنین رعایت قانون حساب واحد خزانه توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی را یکی از ضرورت‌های بودجه دانست و در ادامه آمادگی دیوان محاسبات برای کمک به توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی مناطق محروم کشور را اعلام کرد.

در این جلسه که با حضور جمعی از معاونین وزارتخانه مذکور و معاونین دیوان محاسبات کشور تشکیل شد، مقرر شد تا معاونت فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور ضمن پیگیری دلایل عدم پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط سازمان‌های بیمه‌گر، مشکلات تخصیص و پرداخت ارز ترجیحی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی را با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز