خبرگزاری کار ایران

سفی ایران در سئول:

همه کشورها مسئول حمایت از قربانیان در غزه هستند/ هنوز از پول‌هایمان در قطر استفاده نکردیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۸۶۳

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، ضمن تأکید بر مسئولیت همه کشورها نسبت به حمایت از قربانیان در نوار غزه، ادعای دست داشتن ایران در حمله حماس را رد کرد.

به گزارش ایلنا، سعید کوزه‌چی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی در گفت‌وگو با روزنامه کریا هرالد در دفتر خود در سئول، با ابراز نگرانی عمیق از درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین و تأثیر مخرب آن بر غیرنظامیان، خواستار حمایت جامعه جهانی از قربانیان بحران نوار غزه شد و گفت: همه کشورها رسماً مسئول حمایت از قربانیان این درگیری‌ها هستند.

با افزایش تعداد تلفات، کوزه چی تأکید کرد که جامعه جهانی باید "نقش فعال و موثر" خود را برای پایان دادن به رنج غیر نظامیان در منطقه غزه ایفاء کند.

وی افزود: کمک های اضطراری مسدود شده است، منطقه به طور کامل محاصره شده و بیمارستان‌های غزه در آستانه فروپاشی قرار دارند. برق و سوخت نیست و این به عنوان یک علامت تاریک بر بشریت خواهد ماند.

سفیر ایران، گمانه زنی‌ها مبنی بر دخالت ایران در حمله حماس را رد کرد و با بیان اینکه ایران از زمان شروع بحران، فعالانه در تلاش برای کنترل و حل و فصل اوضاع بوده، گفت: این موضوع درست نیست.

کوزه چی با توجه به گمانه زنی‌هایی مبنی بر تأثیر شش میلیارد دلار وجوه ایرانی آزاد شده که از سال ۲۰۱۹ در بانک‌های کره‌ای مسدود شده بود در جهت حمایت حماس، این ادعاها را "طنز" خواند و تصریح کرد: این وجوه که اکنون به قطر منتقل شده، دست نخورده باقی مانده است.

وی تایید کرد: ما هنوز یک پنی از این مبلغ را استفاده نکرده‌ایم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط ایران و کره جنوبی، به بخش هایی از روابط اقتصادی دو کشور که زمانی مستحکم بوده است، اشاره کرد.

وی بر جایگاه مهم جهانی ایران با داشتن بزرگترین ذخایر هیدروکربنی جهان و مرزهای استراتژیک با ۱۵ کشور تأکید کرد و گفت: ایران با داشتن بازار داخلی عظیم ۸۵ میلیونی و نزدیک به ۶۰۰ میلیون نفری در کشورهای همسایه، پتانسیل بسیار زیادی دارد.

کوزه‌چی از کره جنوبی به دلیل قابلیت‌های پیشرفته فناوری آن کشور تمجید کرد و گفت که هر دو کشور می‌توانند به خوبی یکدیگر را تکمیل کنند.

سفیر ایران ضمن تاکید بر آینده ای امیدوارانه برای روابط ایران و کره جنوبی گفت: من واقعاً امیدوارم که بتوانیم به دوران پر رونقی که زمانی در آن زندگی می‌کردیم، بازگردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز