خبرگزاری کار ایران

با رأی نمایندگان و در برنامه هفتم توسعه انجام می‌شود؛

استقرار سامانه های اختصاصی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در مرز

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۱۷۱

نمایندگان مجلس نهادهای نظامی، انتظامی و سایر نهادهای مسؤول مستقر در مرز را نسبت به ایجاد و پشتیبانی دسترسی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه به داده های سامانه های مرزی خود و امکان مناسب استقرار سامانه های اختصاصی وزارت اطلاعات در مرز، مکلف کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه شنبه، ۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (ت) ماده ۱۰۳ این لایحه را با ۱۸۴ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

براساس بند (ت) ماده ۱۰۳ این لایحه؛ نهادهای نظامی، انتظامی و سایر نهادهای مسؤول مستقر درمرز، با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح موظفند نسبت به ایجاد و پشتیبانی دسترسی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه به داده های سامانه های مرزی خود و امکان مناسب استقرار سامانه های اختصاصی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در مرز، اقدام نمایند. وزارت اطلاعات موظف است با استفاده از داده های اطلاعاتی موجود و با رعایت کلیه ملاحظات حفاظتی و براساس کار ویژه مرز شورای امنیت کشور، نیازمندی های اطلاعاتی نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی مستقر در مرز را تأمین نماید. دستورالعمل چگونگی نحوه تبادل اطلاعات و وظایف دستگاه ها ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، توسط شورای امنیت کشور ابلاغ می گردد.

همچنین در ادامه بندهای (ث) و (ج) این ماده با نظر دکترمحمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه همه اجزای این دو بند دقیقا در قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل گفته شده، حذف شدند.

بندهای حذف شده به شرح زیر است:

ث- دستگاه های اجرائی به منظور کاهش آسیب پذیری زیرساخت ها و ارتقای پایداری ملی، ملزم به رعایت سیاست های ابلاغی پدافند غیرعامل و انجام اقدامات زیر پس از تصویب در مراجع قانونی مربوط می باشند.

-۱  اجرای کامل پدافند غیرعامل برای کلیه مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور براساس طرح مصوب کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور مبتنی بر گسترش هوشمندانه و مصون سازی

-۲  تهیه و اجرای طرح خروج مراکز و تاسیسات پر خطر از مراکز جمعیتی توسط دستگاه های اجرائی ذیربط و پس از تائید طرح در کمیته پدافند غیرعامل کشور

-۳  دستگاه های اجرائی، ملی و استانی موظفند برای مصون سازی زیرساخت ها و فعالیت های کشور در مقابل تهدیدات رایانیکی (سایبری) نسبت به تهیه پیوست پدافند غیرعامل برای طرح های حساس جدید کشور اقدام نمایند.

-۴ نسبت به تأمین، راه اندازی و آماده به کار نگهداشتن مولدهای برق اضطراری زیرساخت های کلیدی و شریان های اصلی در جهت حفظ و تداوم کارکردهای اساسی و ارتقای تاب آوری دستگاه ها برابر دستورالعمل مصوب کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور از محل منابع داخلی خود، اقدام و از آمادگی آن ها اطمینان حاصل نماید.

-۵ به منظور مقابله با تهدیدات و اقدامات پیش­دستانه در حوزه حفظ اماکن متبرکه تهیه طرح جامع امنیتی و انتظامی اماکن مقدسه به ویژه حرم های چهارگانه حضرت ثامن الحج (ع)، احمد بن موسی، حضرت فاطمه (س) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با پشتیبانی و تأمین منابع آن توسط دولت (سازمان) از طریق وزارت کشور،دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستادکل نیروهای مسلح

۶- ایجاد ساز و کارهای پژوهشی، پیشگیری و نظارتی در راستای کشف، ارزیابی و برآورد میزان آلودگی و تأیید سلامت مواد اولیه، فرآورده ها و کالاهای غذایی، دارویی، بهداشتی، زیستی، دامی و کشاورزی وارداتی را از نظر وجود عوامل شیمیایی، زیستی، پرتوی و هسته ای پر خطر، زیان آور و سمی توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

تبصره- آیین نامه اجرائی این بند در سال اول اجرای برنامه توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با همکاری دستگاه های مربوطه در این جزء تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

ج- به منظور افزایش ظرفیت های قدرت نرم و دفاع رایانیکی (سایبری) و تأمین پدافند و امنیت رایانیکی برای زیرساخت های کشور و امن سازی و مصون سازی دستگاه های اجرائی نسبت به تهدیدات و آسیب پذیری ها، طرح جامع توسعه قدرت نرم دفاعی و رایانیکی و مقابله با جنگ ترکیبی توسط مرکز ملی فضای مجازی با مشارکت ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، وزارتخانه های، ارتباطات و فناوری اطلاعات و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ظرف یکسال از لازم الاجرا شدن این قانون، تهیه و به تصویب شورای عالی فضای مجازی می رسد. دستگاه های ذیربط موظفند در طول اجرای برنامه نسبت به اجرایی نمودن طرح های مصوب اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز