خبرگزاری کار ایران

گلرو در دومین اجلاس پارلمانی مبارزه با تروریسم و افراط‌گری خشونت‌بار؛

مذاکره و صلح در دنیایی که قانون جنگل حاکم است، هیچ معنایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۷۸۷

دبیرکل گروه ایرانی بین‌المجالس جهانی و عضو گروه عالی‌رتبه مبارزه با تروریسم اتحادیه بین‌المجالس جهانی ریشه اصلی همه تروریسم در دنیا را قانون قانون‌گریزی کشورهای صاحب قدرت خواند و گفت: در کشورهای مختلف درگیر با تروریست‌ها، تروریسم به نیابت از این قدرت‌ها می‌جنگد. در منطقه ساحل آفریقا هم می‌توانید مداخله قدرت‌های بزرگ را به وضوح ببینید و ریشه تروریسم در این منطقه هم همین مداخلات بیگانگان است.

به گزارش ایلنا، عباس گلرو، دبیرکل گروه ایرانی بین‌المجالس جهانی و عضو گروه عالی‌رتبه مبارزه با تروریسم اتحادیه بین‌المجالس جهانی در دومین اجلاس پارلمانی مبارزه با تروریسم و افراط‌گری خشونت‌بار که در آنگولا و با موضوع تروریسم در منطقه ساحل آفریقا برگزار شد؛ ضمن بیان اینکه ما عمیقاً نگران جهانی شدن تروریسم، به‌ویژه تروریسم دولتی هستیم عنوان کرد: تروریسم دولتی باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد و اقداماتی در جهت مبارزه با این نوع تروریسم انجام و اجرایی شود.

گلرو با اشاره به اینکه تروریسم دولتی توسط ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانان آن، به‌ویژه تروریسم دولتی اسرائیل خطرات زیادی را برای جهان ایجاد کرده؛ تاکید کرد: کشورهای منطقه ساحل آفریقا هم از خسارات و پیامدهای ناشی از این نوع تروریسم رنج می‌برند؛ همه نگران گسترش تروریسم در این منطقه هستیم و جامعه جهانی باید برای مبارزه و غلبه بر تروریسم به آن‌ها کمک کند.

 دبیرکل گروه ایرانی بین‌المجالس جهانی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به پدیده تروریسم از منظر تئوریک، عنوان کرد: در رابطه با پدیده تروریسم ایده‌ها و راه‌حل‌های مختلفی مطرح است. برخی راه‌حل نظامی برای مبارزه با تروریسم را پیشنهاد می‌دهند و معتقدند این نوع مقابله، تنها راه برای نابودی تروریسم است. برخی دیگر معتقدند باید از طریق اقدامات فرهنگی به مبارزه با تروریسم رفت.

گلرو با اشاره به اینکه این‌ موارد راه‌هایی برای درمان تروریسم است، اظهار کرد: من می‌خواهم به ریشه اصلی همه تروریسم در دنیا اشاره کنم که به نوعی می‌توان گفت همان قانون‌گریزی و برخلاف حقوق و قوانین بین‌المللی عمل کردن برخی کشورها است. درواقع کشورهایی که برخلاف جریان قوانین و حقوق بین‌الملل حرکت می‌کنند، خودشان هم تروریسم و هم عامل گسترش تروریسم هستند.

وی در ادامه با اشاره به مواردی از همین نوع تروریسم در سوریه،گفت: در سوریه همه شاهد هستیم که گروه‌های تروریستی و مزدور مرتکب جنایات سنگین علیه مردم سوریه شدند و نوعی جنگ نیابتی را از طرف قدرت‌های بزرگ انجام داده و می‌دهند. در عراق و افغانستان هم به همین ترتیب تروریسم به نیابت از قدرت‌ها می‌جنگد. در آفریقا و به‌ویژه در منطقه ساحل آفریقا هم می‌توانید مداخله قدرت‌های بزرگ را به وضوح ببینید و ریشه تروریسم در این منطقه هم همین مداخلات بیگانگان است.

ریشه تروریسم در منطقه ساحل آفریقا مداخلات بیگانگان است

این عضو گروه عالی‌رتبه مبارزه با تروریسم اتحادیه بین‌المجالس جهانی در بیان دخالت کشورهای بیگانه در منطقه ساحل آفریقا، اضافه کرد: چند سال گذشته ایالات متحده آمریکا یک طرح در مورد منطقه ساحل آفریقا ارائه داده و این منطقه را یک بهشت امن برای تروریست‌ها نامیده بود و همین باعث شد که تروریسم در این منطقه گسترش پیدا کند. امروز هم بیشتر آنچه به عنوان گروه‌های تروریستی در آفریقا شاهد و مواجه هستیم، نیرو‌های مزدور و نیابتی مورد حمایت کشورهای غربی،  به‌خصوص ایالات متحده آمریکا هستند و در حقیقت برای منافع این قدرت‌ها در آنجا می‌جنگند.

دبیرکل گروه ایرانی بین‌المجالس جهانی در ادامه به مسئله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم ملت بزرگ و مظلوم فلسطین اشاره و تصریح کرد: امروز در شرایطی که ما در رابطه با بحث تروریسم در منطقه ساحل آفریقا صحبت می‌کنیم، شاهد فجیع‌ترین جنایت بشری در فلسطین هستیم که توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی اتفاق می‌افتد. امروز هیچ انسان با وجدان و آزاده‌ای نمی‌تواند حتی دیدن تصاویر کودکان و زنان مظلوم و بی‌دفاع فلسطینی -که متعمدانه مورد هدف قرار گرفته و توسط رژیم صهیونیستی کشته شدند- را تحمل کند و تاب دیدن چنین صحنه‌هایی را ندارد؛ الا رژیم جنایت‌کار ایالات متحده آمریکا و کشورهایی که از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند.

مقاومت علیه ظلم و اشغالگری تنها راه آزادی فلسطین است

گلرو با طرح این پرسش که آیا راه‌حل نجات فلسطین مذاکره یا گفت‌وگو یا روند صلح است؟ عنوان کرد: راه نجات مردم و ملت فلسطین نه گفت‌وگو و نه مذاکره است، بلکه مقاومت علیه فساد، طلم و اشغالگری تنها راهی است که می‌تواند مردم فلسطین را آزادکند. در دنیایی که قانون جنگل حاکم است، مذاکره و صلح هیچ معنایی ندارد و اشغال‌گری باید ریشه‌کن شود.

وی با تاکید بر اینکه ما دیگر هیچ درخواستی از جامعه جهانی برای کمک به مردم فلسطین نداریم، تصریح کرد: دیگر زمان صادر کردن بیانیه و محکومیت کاغذی نیست، ما از فلسطینیان به شکل کامل حمایت می‌کنیم و فلسطین از بحر تا نهر باید آزاد شود و قدس شریف به مردم فلسطین بازگردد. این وعده الهی و قرآنی است و اتفاق خواهد افتاد.

دبیرکل گروه ایرانی بین‌المجالس جهانی در  بخش دیگری از صحبت‌های خود بحث مفصلی راجع به منطقه ساحل آفریقا و تحرکات خشونت‌بار گروه‌های تروریستی در این منطقه ارائه داد و گفت: مقابله با این تهدید و خطر،  همکاری همه کشورها را می‌طلبد.  افزایش تروریسم باعث بسته‌شدن بسیاری مدارس در برخی کشورهای ساحل شده است، از طرفی تغییرات آب و هوایی باعث فقر و ناامنی و این قبیل مسائل در منطقه شده و خشکسالی هم افزایش پیدا کرده است و باعث شده به یک مسئله جهانی تبدیل شود؛ بنابراین راه‌حل ریشه‌ای بحران‌های اجتماعی در منطقه ساحل آفریقا سرمایه‌گذاری در بخش آموزش نیروی انسانی و توسعه مدارس دولتی و دیگر اقدامات اینچنینی است که باید دولت انجام دهد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز