خبرگزاری کار ایران

رضازاده در گفت‌وگو با ایلنا:

امیدواریم چین و روسیه به آتش‌بس فوری در غزه کمک کنند/ دیدار نمایندگان کمیسیون امنیت ملی با رهبران حماس در سفرهای اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۹۷۷

یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به دیدار اعضای این کمیسیون با رهبران حماس گفت: برخی کشورهای مسلمان و عربی منطقه آن‌طور که باید عکس‌العمل مناسب و مثبتی در مقابل حملات وحشیانه اسرائیل نداشتند و سعی می‌کنند مواضع خودشان را به نوعی اعلام کنند که به روابط‌شان با آمریکا و اسرائیل آسیبی وارد نشود.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت نوار غزه و عدم توجه به رعایت حقوق بشر و ضرورت اعلام هرچه سریع‌تر آتش‌بس در این منطقه، گفت: عملیات طوفان‌الاقصی یک عملیات غافلگیرکننده و خیره‌کننده بود که توسط گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی علیه مزدوران و جنایتکاران رژیم کودک‌کش صهیونیستی انجام گرفت. در حقیقت این عملیات پاسخ به جنایت‌ها، ستم‌ها و ظلم‌هایی بود که در طول چندین سال گذشته توسط این رژیم ظالم علیه مردم مظلوم غزه صورت گرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنگامی که رژیم صهیونیستی مشاهده کرد تلفات سنگین و زیادی دیده است به خاطر اینکه جبران این عملیات را داشته باشد، به صورت کاملا وحشیانه و ددمنشانه عملیات بمباران هوایی را آغاز کرد. بمبارانی با هواپیماهای آمریکایی که در اختیار این رژیم نامشروع قرار داده شد و متاسفانه همانند عملیاتی شد که در جنگ جهانی دوم علیه شهروندان ناکازاکی و هیروشیما انجام دادند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر هم شاهد هستیم نزدیک به هشت هزار نفر از مردم بی‌گناه غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی از همان لحظات اولیه اقدامات سیاسی و دیپلماتیک خود را ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی آغاز کرد. هیات‌هایی از نمایندگان مجلس به کشورهای دوست و مسلمان منطقه عزیمت کردند. ۱۸ نفر از نمایندگان به همراه نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی آقای ذوالنور در اجلاس کشورهای اسلامی شرکت کردند. از سوی دیگر نمایندگان کمیسیون امنیت در سفرهای مختلف به کشورهای اسلامی و دیدار با رهبران حماس و همچنین حضور در کشورهای عراق، لبنان و سوریه اعلام همبستگی خودشان را با مردم غزه به معرض نمایش گذاشتند. 

رضازاده یادآور شد: آقای امیرعبداللهیان سفرهای خوب و جلسات مستمری در صحن سازمان ملل و در خاک کشورهای عربی منطقه داشتند و نقش خود را به خوبی انجام دادند.

وی تاکید کرد: با وجود کارهای انجام شده متاسفانه جنایت‌های وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه وجود دارد و روز به روز شاهد عملیات جنایت‌کارانه آنها هستیم. مطمئن باشید جواب‌های دندان‌شکن گروه‌های حزب‌الله و حماس از مرز لبنان و فلسطین اشغالی و همچنین از مرزهای غزه علیه ستمکاران و جنایت‌کاران ادامه دارد و ما امیدوار هستیم سیاست دیپلماسی کشورها مخصوصا کشورهای دوست همچون روسیه و چین به آتش‌بس فوری در منطقه کمک کرده و همچنین از قتل عام مسلمانان توسط این رژیم جلوگیری شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره رفتار عراق در مقابل قطعنامه محکومیت اسرائیل و رفتارهای پوپولستی رئیس‌جمهور ترکیه بیان کرد: کلا رئیس‌جمهور ترکیه و دولت این کشور در روزهای اول حملات، زیاد از خودشان عکس‌العمل مثبتی نشان ندادند اما در روزهای اخیر این عکس‌العمل‌ها نسبت به حملات ناجوانمردانه بیشتر شده و حمایت‌های خودشان را اعلام کردند.

وی افزود: با این وجود متاسفانه به جز کشور قطر که در آنجا از نزدیک اقدامات این کشور را ملاحظه کردم، بقیه کشورهای مسلمان و عربی منطقه آن‌طور که باید عکس‌العمل مناسب و مثبتی در مقابل این حملات وحشیانه نداشتند و سعی می‌کنند مواضع خودشان را به نوعی جلوه کنند که به روابط‌شان با آمریکا و اسرائیل آسیبی وارد نشود؛ لذا متاسفانه کج‌دار و مریز حرکت می‌کنند و تنها کشورهایی که در این میان به صورت جدی تلاش می‌کنند کشور ما و چند کشور مسلمان منطقه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز