خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در بلژیک:

اتحادیه اروپا در قبال قتل‌عام فلسطینی‌ها سکوت کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۵۸۳

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک تاکید کرد: اتحادیه اروپا همیشه خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند، اما اکنون در قبال قتل‌عام فلسطینی‌ها سکوت کرده است.

به گزارش ایلنا غلامحسین دهقانی امروز در کنفرانس مطبوعاتی به همراه سفرای کشورهای سازمان همکاری اسلامی در بروکسل، طی سخنانی به انتقاد از موضع‌گیری اروپایی‌ها در قبال حملات رژیم صهیونیستی به غزه پرداخت و گفت: در ۳۰ روز گذشته شاهد اعمال استاندارد دوگانه توسط اتحادیه اروپا، آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی بوده‌ایم. با وجود اینکه مردم اروپا در خیابان‌ها از آمریکا تا اروپا تا استرالیا فریاد می‌زنند و خواهان آتش‌بس هستند، اما متأسفانه نزد تصمیم‌گیران غربی گوش شنوایی وجود ندارد و اهمیتی به خواست مردم نمی‌دهند. 

وی ضمن انتقاد شدید از مواضع آمریکا در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: آمریکا به حدی جانبدارانه عمل کرده است که حتی برخی متحدان منطقه‌ای او، این کشور را برای میانجیگری شایسته نمی‌دانند. 

به گفته  سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، اتحادیه اروپا همیشه خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند، اما اکنون در قبال قتل‌عام فلسطینی‌ها سکوت کرده‌ و با محکوم نکردن جنایات رژیم صهیونیستی در واقع از جنایات این رژیم حمایت به عمل می‌آورد. 

دهقانی خواستار تغییر موضع اتحادیه اروپا و انجام اقدام‌های عملی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی شد.

وی با اشاره به بیانیه اخیر سازمان همکاری اسلامی در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که با وجود موضع‌گیری صریح و روشن سازمان همکاری اسلامی، در بحران کنونی نیاز به اقدامات عملی است تا رژیم جنایتکار را وادار به توقف خونریزی کند. 

سفیر ایران در بلژیک ادامه داد: تا زمانی که رژیم صهیونیستی فشار واقعی از سوی جامعه بین‌الملل احساس نکند و تا زمانی که خود را در مقابل جنایاتش پاسخگو نبیند و از امتیاز بی کیفری در قبال اقداماتش برخوردار باشد، دست از این نسل‌کشی بر نمی‌دارد.

دهقانی با اشاره به بیانیه اخیر سازمان همکاری اسلامی، خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد و خاطرنشان کرد: کشورهای عضو این سازمان و دیگر کشورها باید از ابزارهای موجود برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی استفاده کنند تا دست از ادامه جنایت بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز