خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دیوان محاسبات:

مراکز خصوصی جمع‌آوری پلاسما ساماندهی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۶۵۱

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با حضور در دیوان محاسبات کشور، در جلسه کاری با رئیس کل این نهاد نظارتی شرکت کرد.

به گزارش ایلنا، از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل دیوان محاسبات کشور، در این جلسه سید احمدرضا دستغیب با قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه انتقال خون اظهار داشت: دستگاه های مختلف اجرایی برای توسعه پایگاه های انتقال خون در سراسر کشور باید همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور بر ایجاد و راه اندازی پالایشگاه های خون به منظور جلوگیری از خروج پلاسما از کشور تاکید کرد و گفت: ساماندهی مراکز خصوصی جمع آوری پلاسما یک ضرورت است و باید توسط سازمان انتقال خون و سایر دستگاه های متولی مورد توجه قرار گیرد.

دستغیب همچنین خواستار تسریع در انجام آزمایش های غربالگری خون و انجام آزمایش NAT به جهت اطمینان از سلامت خون شد و گفت: دیوان محاسبات کشور اقدامات لازم را برای کمک به سازمان انتقال خون در جهت تامین منابع این مجموعه در دستور کار قرار می دهد.

مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های و برنامه های پیش روی این سازمان اظهار داشت: سازمان انتقال خون برای نهادینه کردن فرهنگ حسنه اهدای خون با بهره گیری از ظرفیت های دیوان محاسبات و راهکارهای قانونی این نهاد نظارتی آمادگی کامل دارد.

بر اساس این گزارش، همزمان با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در دیوان محاسبات، رئیس کل و کارکنان این نهاد نظارتی با حضور در پایگاه انتقال خون که به صورت موقت در دیوان محاسبات کشور دایر شده بود نسبت به اهدای خون و مشارکت در این امر خیرخواهانه و خداپسندانه اقدام کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز