خبرگزاری کار ایران

در جریان بازدید سرلشکر باقری انجام شد؛

رونمایی از نسل نوین بیمارستان فوق تخصصی سیار سپاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۲۴۸

نسل نوین بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه و مجهز به تجهیزات روزآمد پزشکی در جریان بازدید سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح از توان رزم نیروی زمینی سپاه رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، نسل نوین بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه و مجهز به تجهیزات روزآمد پزشکی در جریان بازدید سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح از توان رزم نیروی زمینی سپاه رونمایی شد.

سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان مهدوی معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در تشریح این دستاورد نوین دفاعی نیروهای مسلح افزود که این سامانه نوین بیمارستانی سیار براساس مطالعات و طرح‌های حاصل از تحقیق و توسعه و به دست توانمند رزمندگان جهادگر و دانشور بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه طراحی، ساخت، تولید و با تجهیزات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی تجهیز و آماده خدمات رسانی به نیروهای مسلح و هموطنان در صورت نیاز می‌باشد.

وی افزود، ظرفیت این سامانه بیمارستانی فوق تخصصی را ۱۲۸ تخت بستری اعلام کرد که دارای بخش‌های ویژه(ICU) اتاق‌های عمل جراحی، ریکاوری، بخش‌های پاراکلینیک ( تصویربرداری، آزمایشگاه، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی) بخش‌های بستری، داروخانه، اورژانس، CSSD و تریاژ می‌باشد که می‌توان این ظرفیت را با توجه به شرایط ارتقا داد.

سردار اخوان مهمترین ویژگی این سامانه نوین بیمارستانی را رویکرد دفاع زیستی با توجه به ارتقای سیستم تهویه سامانه دانست که می‌تواند علاوه بر مدیریت مجروحین ناشی از تروما، مصدومیت ناشی از بیماری‌های حاد تنفسی را نیز مدیریت نموده و خدمات مراقبت از سلامت بیمارستانی براساس آخرین استانداردهای اعتباربخشی نسل نوین بیمارستانی به مراجعین ارایه نماید.

قابلیت بالای سیالیت، تحرک، جابجایی و سرعت نصب، راه اندازی و خدمات رسانی این سامانه بیمارستانی یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه می‌باشد که آن را در نیروهای مسلح، کشور و منطقه منحصر به فرد می‌نماید.

سردار اخوان مهدوی دز ادامه گفت: ضمن اعلام آمادگی‌های دفاعی و تخصصی بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در شرایط گوناگون در کشور و خارج از کشور، مهمترین راهبرد نیروی زمینی سپاه ارتقای توان رزم نیروی زمینی سپاه را از طریق توسعه آموزش‌های طب رزم (تربیت پزشکیار و بهیار عملیاتی و دستیاران جراحی) در سطح گردان‌های رزمی، ارتقا و توسعه سامانه‌های امدادی و درمانی سیار (بیمارستان‌های سیار، سامانه‌های جراحی حیات بخش، پست اورژانس و پست امداد) و قرارگرفتن در جمع ۵ ارتش برتر جهان برشمرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز