خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیح وزیر کار در مورد افزایش سن بازنشستگی/ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ۱۷ آبان از کالابرگ الکترونیکی استفاده کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۶۹۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشنهاد دولت این بود که در طول برنامه سن بازنشستگی برای آحاد مختلف کارمندان دولت حدودا ۳ ماه افزایش پیدا کند که در لایحه دولت بود و در مجلس اصلاحاتی صورت گرفت و چیزی که شما در رسانه‌ها دیدید مصوبه مجلس است البته مستحضر هستید آن‌های که ۲۸ سال تمام و ۲۹ سال تمام سابقه خدمت دارند مشمول نمی‌شوند به عبارت دیگر ضمانت اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت کالابرگ الکترونیک گفت: تمام زیر ساخت‌ها نرم افزاری و سخت افزاری‌اش تکمیل شده الان در گستره کشور فعال است. نزدیک ۱۵۰ هزار فروشگاه به این سامانه متصل هستند خوشبختانه هر چه زمان می‌گذرد اقبال عمومی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در همین نوبت اخیری که ما اعلام کردیم بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تاکنون از ۱۷ آبان تا الان از این مزیت استفاده کردند این کار ادامه خوهد داشت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ هم به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است، کار کالابرگ تمام مبانی‌اش درست شده است و دولت به آن تکلیف قانونی خود به احسن وجه عمل کرده است.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در مورد مضوع سن بازنشستگی در برنامه هفتم گفت: توجه داشته باشید اساسا منابع پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان در تمام دنیا از کسورات قانونی کارمندان و شاغلان در حوزه‌های مختلف بخش خصوصی و عمومی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: مستحضر هستید خوشبختانه به لحاظ افزایش میانگین نرخ امید به زندگی ضریب پایداری و پشتیبانی صندوق‌ا که باید به ازای هر یک بازنشسته در چارچوب مقررات و استانداردهای بین‌المللی ۶ نفر به یک نفر باشد اکنون به شدت کاهش پیدا کرده است.

مرتضوی تصریح کرد: این نسبت در صندوق تامین اجتماعی که بهترین صندوق ما هست ۴ و یک دهم به یک نفر هست، در صندوق بازنشستگی کشوری هفت دهم به یک هست و در سایر صندوق‌ها هم به همین شکل است و بسیاری از صندوق‌ها به عنوان صندق‌های بسته تعریف شده‌اند. علت آن هم گفتم به حمدالله میانگین نرخ امید به زندگی افزایش پیدا کرده است و ضریب پشتیبانی کاهش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: پیشنهاد دولت این بود که در طول برنامه سن بازنشستگی برای آحاد مختلف کارمندان دولت حدودا ۳ ماه افزایش پیدا کند که در لایحه دولت بود و در مجلس اصلاحاتی صورت گرفت و چیزی که شما در رسانه‌ها دیدید مصوبه مجلس است البته مستحضر هستید آن‌های که ۲۸ سال تمام و ۲۹ سال تمام سابقه خدمت دارند مشمول نمی‌شوند به عبارت دیگر ضمانت اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز