خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس جمهور:

ریشه‌یابی مسائل کشور مهم‌ترین وظیفه بسیج است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۱۹۱

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص درک ریشه‌ای مسائل کشور بیان کرد: ارائه راهکار نیاز به درک ریشه‌ای مسائل دارد، مطالبه‌گری و پیگیری ریشه‌ای مسائل مهمترین وظیفه بسیج است.

به گزارش ایلنا، محمد دهقان  معاون حقوقی رئیس جمهور در نشست مسئولین بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور با عنوان «پیشگامان رهایی» که امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل بسیج را قبل از شروع جنگ در سال ۵۸ ایجاد کرد، در پایان جنگ برخی عنوان کردند که ماموریت بسیجیان تمام شده اما امام راحل عنوان کرد ضروری ترین نیاز کشور تشکیل نهاد بسیج دانشجویی است.

*تشکیل بسیج جهان اسلام 

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین کارهای امام تشکیل بسیج دانشجویی بود، افزود: تشکیل بسیج جهان اسلامی یک از مواردی بود که نشان از نگاه خاص امام راحل داشت، اجتماعی با کمک افراد با ایمان در کشورهای دیگر تشکیل شد که جبهه مقاومت متاثر از همین نگاه بود.

دهقان بیان کرد: جبهه بسیج مسلمان تنها محدود به شیعیان نبود و نگاه امام بر اساس آرمان جهان اسلام بود که نتیجه آن شکل‌گیری بسیج مردمی در  لبنان، سوریه، فلسطین شد و این مهم با فداکاری فرماندگان دلیل ایران مانند حاج قاسم محقق شد.

وی ادامه داد: نیروهای مردمی فلسطینی که سنگ پرتاب می‌کردند و گلوله می‌خوردند، توانستند بیشترین تلفات را بر رژیم صهیونیستی وارد کنند، این همان گوشه‌ای از جبهه مقاومت جهانی است که بالاترین سطح آن مقاومت در مقابل مستکبران در سوریه بود و توانست ارادت خود را بر این اجماع جهانی برای حمایت از بشار اسد به عنوان رئیس دولت مردمی سوریه ثابت کند.

*ایستادگی ایران بر حمایت از جریان مقاومت

دهقانی با اشاره به وضعیت غزه بیان کرد: ایران  همواره بر حقانیت جریان مقاومت غزه تاکید داشته است، حضرت امام یک جمله ثابت در این خصوص داشته که این رژیم غاصب و جعلی است و علی‌رغم تمام فشارهای مزدوران داخلی و خارجی بر حرف خود ایستادگی کرد.

به گفته وی، برخی از جریانات سیاسی با تأسی به نظر یاسر عرفات مبنی بر به رسمیت شناخته شدن اسرائیل عنوان کردند که ما هم باید از موضع خود دست بکشیم و رژیم غاصب را به رسمیت بشناسیم، اما رهبر ایران و امام راحل همچنان بر حقانیت جنبش مقاومت تاکید کردند.

وی معتقد است شعار نه غزه و نه لبنان شعاری بر اساس منافع آمریکا است اما امروز شاهد تقسیم بندی دنیا به افراد باشرف که از حقوق انسانی ها مردم فلسطین دفاع کردند و مزدورانی که با چشم پوشاندن از جنایات رژیم صهیونیست از این رژیم جعلی دفاع می‌کنند.بنابراین ایران نیز نمی‌تواند در این موضوع بی‌طرف باشد.

*فروپاشی ساختار سازمان‌های بین‌المللی

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به رویکرد دوگانه کشورهای غربی در خصوص جنایات اسرائیل بیان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم سازمان های بین الملی در خصوص حمایت از جوامع انسانی شکل گرفت اما با شروع جنگ غزه ساختار این سازمان ها دچار فروپاشی شد و اروپائیان به عنوان مدعیان دموکراسی در قبال این نسل کشی  سکوت کردند.تمام این مجموعه ها ناکارآمدی و بی خاصیتی خود را بار دیگر اثبات کردند، این موضوع نشان داد که نباید نسبت به انجام وظایف سازمان‌های بین‌الملی خوشبین بود.

دهقان با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص درک ریشه‌ای مسائل کشور بیان کرد:ارائه راهکار نیاز به درک ریشه ای مسائل دارد، مطالبه‌گری و پیگیری ریشه‌ای مسائل مهمترین وظیفه بسیج است.

وی با بیان اینکه همه دولت های مستقر پیش از انقلاب تلاش های فراوانی برای آبادی ایران انجام دادند اما برخی از مسئولان به دلیل نادانی  و عدم اشراف به ریشه مسائل توفیقی چندانی در حل مشکلات نداشتند و در تاریخ ایران از آنها به نیکی یاد نمی شود، بیان کرد:نقش جریان دانشجویی دیندار  در شناسایی ریشه‌ای مشکلات در این مرحله اهمیت پیدا خواهد کرد، فضای مناسبی برای ریشه‌یابی شکل گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز