خبرگزاری کار ایران

رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور در خصوص تعیین مرجع صالح برای رسیدگی به اتهام نگهداری مشروبات الکلی خارجی قاچاق

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۹۱۵

با نظر اکثریت قضات حاضر در جلسه هیأت عمومی، دادگاه کیفری دو، مرجع صالح برای رسیدگی به اتهام نگهداری مشروبات الکلی خارجی (قاچاق) شناخته شد.

به گزارش ایلنا، جلسه وحدت رویه هیأت عمومی با موضوع تعیین مرجع صالح برای رسیدگی به اتهام نگهداری مشروبات الکلی خارجی  با حضور حجت الاسلام والمسلمین "محمدجعفر منتظری" و قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد.

در این جلسه پیرامون اختلاف نظر بین شعبه بیستم و بیست و نهم دیوان عالی کشور در خصوص مرجع صالح برای رسیدگی به اتهام نگهداری مشروبات الکلی خارجی با استنباط متفاوت از تبصره ۵ ماده ۶۳ الحاقی به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۰/۱۱/۱۴۰۰ و نسخ یا عدم نسخ رأی وحدت رویه ۸۰۹ مورخ ۱۷/۰۱/۱۴۰۰ هیأت عمومی دیوان عالی کشور، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

شعبه بیستم دیوان عالی کشور با استنباط از این تبصره دادگاه کیفری دو را صالح به رسیدگی دانسته، اما شعبه بیست و نهم در مورد مشابه دادگاه انقلاب را صالح به رسیدگی دانسته است.

قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور پس از بحث مفصل پیرامون موضوع مطرح شده، در نهایت، رأی شعبه بیستم دیوان عالی کشور را موافق موازین قانونی تشخیص دادند.

گفتنی است: از مجموع ۱۱۲ نفر از قضات حاضر در جلسه هیأت عمومی ۷۶ نفر رأی شعبه بیستم را تایید نمودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز