خبرگزاری کار ایران

خدائیان:

وقتی بخش تولید به سرمایه در گردش نیاز دارد، بانک‌ها نباید سیاست انقباضی پیشه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۵۱۰

رئیس سازمان بازرسی به بازرس کل استان اردبیل مأموریت داد با برگزاری جلسات مستمر و نشست با تک‌تک صنعتگران با حضور متولیان امر نسبت به پیگیری رفع مشکلات اقدام کند.

به گزارش ایلنا، در جریان سفر استانی ریاست قوه قضاییه به استان اردبیل نشست هم اندیشی تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان با حضور رئیس سازمان بازرسی، وزیر دادگستری و استاندار برگزار شد.

خداییان در این نشست پس از استماع اظهارات تولیدکنندگان با گرامیداشت روز دانشجو و تسلیت ایام فاطمیه و شهادت تعدادی از مردم مظلوم غزه، با بیان اینکه قوه قضاییه می‌تواند از دستگاه‌های اجرایی در امر تولید و اشتغال پشتیبانی کند، اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه موضوع تولید را در اولویت اقدامات دستگاه قضایی قرار داده‌اند و اخیرا به سازمان بازرسی پیرامون بررسی میزان تحقق شعار سال ماموریت دادند که این مهم از ناحیه معاونت راهبردی سازمان در حال پیگیری است.

وی اقدامات دستگاه قضایی در زمینه رفع موانع تولید و برگزاری نشست‌های مستمر کمیته‌های حمایت از سرمایه گذاری در دادگستری استان‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در اداره کل حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی نیز به صورت پیوسته تلاش‌های موثری برای رفع مشکلات صنعتگران صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه دیدار با تولیدکنندگان در هر استان است، ادامه داد: مسائل و مشکلات صنعتگران در جلسه‌ای با حضور رئیس قوه قضاییه مطرح خواهد شد و با دستور وی پیگیری‌های لازم نسبت به رفع آن‌ها صورت می‌گیرد.

خداییان با تاکید بر اینکه هدف این است که تسهیل گری در امر تولید صورت گیرد، افزود: مشکل هر استان باید در درون آن استان رفع شود و مسئولان باید به فکر باشند و در جلسات مختلف نسبت به حل آن‌ها اقدام کنند و از بخشی نگری پرهیز صورت گیرد.

رئیس سازمان بازرسی با طرح این سئوال که وقتی بخش تولید به سرمایه در گردش نیاز دارد چرا بانک‌ها سیاست انقباضی پیشه می‌کنند؟، ادامه داد: بانک‌ها باید تسهیلات را در این بخش هزینه کنند و دستگاه‌های نظارتی، استاندار و همه مسئولان برای تامین سرمایه در گردش تلاش نمایند.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در صدور اسناد مالکیت کارخانه‌ها، اظهار کرد: یکی از مشکلات تولیدکنندگان زمین است و اگر زمینی به کسی واگذار شد و پس از سال‌ها ایجاد کارخانه و رونق تولید شکل نگرفت باید آن زمین از او پس گرفته شود، ولی اگر تولیدکننده‌ای واقعا قصد توسعه تولید را داشت، باید زمین با قیمت کمتری در اختیارش قرار گیرد.

خداییان با بیان اینکه آمایش سرزمینی در مورد ایجاد کارخانجات صورت گیرد، به بازرس کل استان اردبیل ماموریت داد با برگزاری جلسات مستمر و نشست با تک تک صنعتگران با حضور متولیان امر نسبت به پیگیری رفع مشکلات اقدام کند.

رئیس سازمان بازرسی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتظار تولیدکنندگان این است که در امر تولید تسهیل گری صورت گیرد، گفت: آن‌ها معتقدند علیرغم تلاش‌ها و تاکیدات مسئولان عالیرتبه کشور؛ در بدنه کارشناسی دستگاه‌ها قدری کندکاری وجود دارد و به طور بخشی فکر می‌کنند، لذا در این جلسات مسائل جمع بندی می‌شود و آنچه در استان باید رفع شود با پای کارآمدن مسئولان استان پیگیری خواهد شد و مسائلی که نیاز به پیگیری در مرکز دارد به رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه تقدیم می‌شود

بنابراین گزارش، سید حامد عاملی استاندار اردبیل در این نشست با اشاره به همدلی مسئولان استان برای تلاش در رشد تولید از اقدامات سازمان بازرسی در گره گشایی از موانع تولید تقدیر کرد و گفت: مدیران سازمان بازرسی با حضور مستمر در جلسات ستاد تسهیل، راهکار و مسیر را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: پایه سرمایه گذاری تولید در استان اردبیل بخش خصوصی است و نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز