خبرگزاری کار ایران

خاتمی:

جنبش دانشجویی با مبارزه با استعمار و آمریکا گره خورده است / آمریکا، خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته است و از این عصبانیت بمیر

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۷۳۷

امام جمعه موقت تهران گفت: قبل از اینکه در هیچ جای کشور فریاد مرگ بر آمریکا بلند شود از دانشگاه تهران ندای مرگ بر آمریکا برخواست، این افتخار جنبش دانشجویی است شما پیشانی مبارزه با استکبار آمریکا هستید.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام  سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: خود و همگان را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم. تقوا زمام عبادات و قوام زندگی سعادتمندانه شماست، سعادت این جهان و سعادت آن جهان با تقوا، نگهداری حریم برای ذات مقدس خدا به دست می‌آید.

وی افزود: در ایام فاطمیه قرار داریم، روایتی از حضرت صدیقه طاهره (س) است که می‌فرمایند قراری با خدا بگذارید ببینید که زندگی تان آباد می‌شود، آن قرار این است که عبادت خالصتان را نزد خدا ببرید، این کلام نورانی دو بخش دارد بخش شرط و بخش جزا، بخش شرط آن است که شما یک قدم به طرف خدا بردارید و بخش جزای آن این است که خداوند تمام قدم‌ها را برای شما برمی دارد. قدمی که شما به سمت خدا برمی دارید این است که عبادت خالصتان را به پیشگاه خدا ببرید.

وی ادامه داد: اعمالی که انجام می‌شود بر سه بخش است بخش اول اعمالی است که از اول تا آخرش خالص و برای خداست و بس، اولیا خدا، پیامبران و معصومین، این چنین هستند، حضرت زهرا (س) این چنین بودند وقتی حضرت فاطمه به نماز می‌ایستاد نورش برای آسمانیان درخشندگی داشت، خدا به فرشتگان می‌فرمود ببینید این بنده خالصم را، بند بند وجودش می‌لرزد، با تمام وجود با خدا حرف می‌زند، برخی این چنین هستند، این‌ها معصومین هستند.

وی گفت: گروه دوم کسانی هستند که از اول عملشان خالص نیست و خراب و نادرست است، به نماز می‌ایستند که بگویند ما هم اهل نماز هستیم، برای خدا به نماز نمی‌ایستند، ریاکار هستند، فرشتگان نامه عمل این بندگان را با خوشحالی نزد خدا می‌برند، اما خداوند می‌فرماید نخواستیم این نماز را، این نماز را برای من نخوانده است، غیر خدا انگیزه او بوده است، فرد دچار عُجب شده است، کسی که در این وضعیت باشد بیچاره است.

وی افزود: گاه از اول اعمالمان درست است، اما در آخر حبط وارد آن می‌شود، در آن منت وارد می‌شود، این سبب می‌شود عملی که در زمان خود، خوب انجام شده است از بین برود. با ریا، عجب و منت عمل نیک را از بین نبریم. اگر عمل خالص را به درگاه خدا ببریم خداوند بهترین مصلحت را برای ما در نظر می‌گیرد، حضرت زهرا نمی‌فرماید خداوند هرچه خواستید را برای شما در نظر می‌گیرد، می‌فرمایند هرچه بهترین مصلحت باشد خداوند برای ما مقرر می‌فرمایند، چون ما از مصلحت خویش آگاه نیستیم و خداوند بهتر از هر کسی از مصلحت بندگان آگاه است، بنابراین اگر ما با خدا درست تاکنیم خداوند هم با ما خوب تا می‌کند.

وی تصریح کرد: روز گذشته روز دانشجو بود، این روز، روزی است که دانشجویان در مقابل کودتای ۲۸ مرداد شاه جنایتکار و در مقابل رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه تهران شعار دادند و سه نفر از آن‌ها به شهادت رسیدند. این پیشینه جنبش دانشجویی است.

وی افزود: جنبش دانشجویی با مبارزه با استعمار، استبداد و آمریکا گره خورده است قبل از اینکه در هیچ جای کشور فریاد مرگ بر آمریکا بلند شود از دانشگاه تهران ندای مرگ بر آمریکا برخواست. این افتخار جنبش دانشجویی است که در اوج غربت دین از دین دم زد. دانشجویان عزیز، این افتخار را حفظ کنید، شما پیشانی مبارزه با استکبار آمریکا هستید.

وی تاکید کرد: اگر دانشجویان مطالعه کنند شاهد خواهند بود که دین‌داری تا چه میزان در دوران طاغوت سخت بود. اما جنبش دانشجویی با وجود همه سختی آن، پای دینداری ایستاد، به برادران عزیزم عرض می‌کنم که مراقب باشید تا این پیشینه افتخارآمیز شما را به غارت نبرند. ایستادن پای علم جنبش دانشجویی با این ویژگی‌ها افتخار است.

وی گفت: امام اول انقلاب فرمود انقلاب‌مان را به جهان صادر می‌کنیم، پیام انقلاب از فجر انقلاب و از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ این بود که رژیم صهیونستی غاصب است و باید از منطقه بیرون برود. شعار ما این است که همه این سرزمین از آن فلسطینی‌هاست و این که یک قسمت را به آن‌ها و یک قسمت به رژیم صهیونستی بدهیم، نقشه استعمار است. تمام این ۱۴ میلیون آواره، مالک این سرزمین هستند بنابراین باید انتخابات برگزار کنید و هر فلسطینی یک رای دارد.

وی تصریح کرد: ۷۵ سال از این جنایت می‌گذرد و امروز دنیا به حقانیت موضع‌مان پی برده است. به طوری که در کنار کاخ سیاه که به ناحق کاخ سفید می‌نامند، مردم تظاهرات می‌کنند و عملاً می‌گویند «مرگ بر اسرائیل» و در انگلیسی که در بنیان نهادن این کشور غاصب نقش داشته است هزاران نفر می‌گویند «مرگ بر اسرائیل»؛ امام (ره) برخیز و ببین پیام انقلابت به جهان صادر شده است.

وی گفت: وزیر خارجه آمریکا یک روزی دم از خاورمیانه جدید می‌زد. خاورمیانه جدید او خاورمیانه‌ای بود که کدخدایش آمریکا باشد، اما امروز خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته است. این خاورمیانه معاملات را به‌هم می‌زند؛ این که مقام معظم رهبری فرمود در پیچ تاریخی عجیب قرار داریم، اتفاق افتاده است به طوری که یمن کشتی‌های رژیم صهیونیستی را مصادره می‌کند. وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که برای ما موضع گیری‌های یمنی از هر موضع‌گیری سخت‌تر است. باب المندب دست آن‌هاست و این به معنای هنر مقاومت است.

وی ادامه داد: حشدالشعبی عراق، پایگاه آمریکا در عین الاسد و مقاومت پایگاه‌های دیگر آمریکا را می‌زنند و این به معنای خاورمیانه جدید است. حزب الله لبنان دائم پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را می‌کوبد و این خاورمیانه جدید است. به آمریکا می‌گویم به کوری چشمت خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته است پس عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

وی تاکید کرد: آنچه مقاومت انجام داد و انجام می‌دهد، مصداق دفاع مشروع است؛ در طول ۷۵ سال، ۱۴ میلیون را آواره کردید و کشتید لذا این عکس العمل طبیعی آن‌هاست و عکس العمل فعلی آن‌ها هم طبق متن قرآن است.

وی گفت: جمله‌ای خطاب به برادران جبهه مقاومت دارم، دستتان درد نکند، بارک‌الله. رژیم صهیونیستی را بزنید که این زدن شما عبادت است. آن چه شما انجام می‌دهید عمل به دستور قرآن است.

وی گفت: قهرمانان! کسانی که تن را با تانک در مقابله قرار دادید، یک روزی سلاح شما سنگ بود و امروز سلاح شما موشک و ایمان است؛ خسته نشوید که راه درست همین است. به یاری خداوند شما پیروز هستید و پیروزی سریع شما را از خداوند خواهانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز