خبرگزاری کار ایران

راستینه در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳:

دولت منابع مناسبی را برای اداره کشور برای سال آینده در بودجه در نظر گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۹۵۲

نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: دولت منابع مناسبی را برای اداره کشور برای سال آینده در بودجه در نظر گرفته است.

به گزارش ایلنا، احمد راستینه هفشجانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: ما امروز کلیات لایحه تقدیمی را بررسی می کنیم و هنوز وارد جزئیات نشده ایم. مجلس اقدام بسیار مناسبی در اصلاح ساختار بودجه انجام داده بدین معنا که آن را به صورت دو شوری بررسی می کند.

نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما منابع محدودی برای اداره کشور داریم اما دولت نگاه ویژه ای به این بحث دارد و توانسته است با همین منابع محدود کشور را به خوبی اداره کند که در این بحث دولت در بودجه ۱۴۰۳ منابع و مصارف مناسبی را ارائه کرده است.

وی افزود: در بخش فرار مالیاتی که در برخی از شرکت ها و فعالیت های دلالی وجود دارد احکام بسیار مناسبی برای جلوگیری از فرار مالیاتی در نظر گرفته شده است همچنین افزایش سقف معافیت مالیاتی برای حقوق بگیران، کارگران و کارمندان نیز در نظر گرفته شده است.

راستینه تصریح کرد: ما در سال گذشته در بودجه فروش نفت را ۸۵ دلار در نظر گرفتیم اما ۷۷  دلار فروختیم این نشان می دهد که ۸ دلار با کسری مواجه شدیم اما در لایحه بودجه ۱۴۰۳ واقع بینانه این مبلغ پیش بینی شده که آن براساس تحولات جهانی بوده بنابراین دولت ۷۱ دلار برای فروش نفت در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: در بحث اوراق مالی نیز سقف فروش افزایش پیدا کرده است که از ۲۵۰ همت در نظر گرفته شده ۱۳۰ همت آن پرداختی بدهی دولت برای سنوات گذشته است. همچنین در بحث شرکت های ملی و نفت و گاز پول به خزانه واریز می شود تا تامین منابع برای بخش خصوصی به خوبی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز