خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه در دیدار همتای تونسی:

آمریکا به دنبال طرح‌های سیاسی برای مرحله پس از جنگ غزه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۲۰۷

وزیر امور خارجه تاکید کرد: اکنون آمریکا به دنبال طرح‌های سیاسی برای مرحله پس از جنگ به منظور جبران شکست رژیم صهیونیستی است که لازم است کشورهای اسلامی نسبت به آن هشیار باشند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان به ژنو سفر کرده است، در محل اقامت خود با نبیل عمار، وزیر امور خارجه تونس دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان از روابط خوب ایران و تونس اظهار خرسندی کرد و گفت: روابط سیاسی دو کشور در سطح بالایی قرار دارد و برای ما مهم است که روابط دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری و کردشگری افزایش یابد.

وی از مواضع حکیمانه و درست تونس در خصوص فلسطین قدردانی کرد و با اشاره حمایت پایدار و مؤثر جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، بر ضرورت حمایت قاطع کشورهای اسلامی از ملت فلسطین در مقابل جنایات جنگی و حملات وحشیانه جاری رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه با اشاره ضربه حیثیتی رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر و عدم تحقق هرگونه دستاوردی به رغم جنایات جنگی وحشیانه دو ماهه اخیر علیه شهروندان فلسطینی، اظهار داشت: آنها توان نابودی گروه‌های مقاومت و به شکست کشاندن ملت فلسطین را ندارند و اکنون آمریکا به دنبال طرح‌های سیاسی برای مرحله پس از جنگ به منظور جبران شکست رژیم صهیونیستی است که لازم است کشورهای اسلامی نسبت به آن هشیار باشند.

امیرعبداللهیان از همتای خود جهت سفر به تهران دعوت کرد.

نبیل عمار، وزیر امور خارجه تونس نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و نیز روابط خوب دو کشور، بر ضرورت تلاش مشترک برای ارتقای روابط به سطح عالی تاکید و تصریح کرد: لازم است قدم‌ های مؤثرتری در مسیر ارتقای روابط برداریم و همسو با روابط سیاسی، روابط را در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تقویت کنیم.

وی از مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و ملت آن تشکر و با تبیین دیدگاه‌های کشورش در خصوص مسئله فلسطین خاطرنشان کرد: ما در تونس از آرمان فلسطین دفاع می‌کنیم و اطمینان داریم که آنها از کشتار ملت فلسطین دستاوردی نخواهند داشت.

وزیر امور خارجه تونس ضمن تشکر از دعوت امیرعبداللهیان، اظهار آمادگی کرد که در اولین فرصت ممکن به ایران سفر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز