خبرگزاری کار ایران

در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان تونس مطرح شد؛

قدردانی سفیر ایران از ابتکار تونس برای پذیرایی از مجروحان فلسطینی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۳۶۰

سفیر ایران با قدردانی از مواضع ریاست جمهوری تونس در قبال مسئله فلسطین، از ابتکار این کشور برای پذیرایی از مجروحان فلسطینی که نشاندهنده آگاهی عمیق انسانی از مسئله فلسطین است، قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رئوف شیبانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس در پایان ماموریت خود در این کشور عربی و آفریقایی با ابراهیم بودرباله، رئیس مجلس نمایندگان مردم تونس دیدار و رایزنی کرد.

سفیر ایران در تونس در این دیدار ضمن اشاره به شرایط مناسبی که به تقویت پیوندهای برادری و همکاری موجود بین دو کشور کمک کرده است، با ابراز خرسندی از همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های دانشگاهی و فرهنگی  به مشارکت پرشور گروه‌های تئاتری ایرانی جشنواره تئاتر کارتاژ و استقبال گرم مردم و رسانه‌ها از آنها اشاره کرد.

وی بر ضرورت همکاری مشترک برای پیشبرد روابط پارلمانی میان تونس و ایران تاکید و در همین راستا دعوت محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از همتای خود برای سفر در رأس هیاتی به ایران را تجدید کرد.

ابراهیم بودرباله، رئیس مجلس نمایندگان مردم تونس نیز به نوبه خود بر عمق روابط میان تونس و ایران و عزم مشترک برای پیشبرد بیشتر همکاری‌ها در بسیاری از زمینه‌ها در جهت تامین منافع دو ملت برادر تاکید کرد.

در این گفت‌وگو دو طرف در مورد وخامت اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین در نتیجه تجاوزات وحشیانه و مستمر رژیم اشغالگر صهیونیستی به غیرنظامیان بی دفاع و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌ها و سکوت مشکوک جامعه بین‌المللی به تبادل نظر پرداختند.

دو طرف بر انطباق دیدگاه‌هایشان مبنی بر حقانیت مبارزات مردم فلسطین برای آزادی سرزمین‌های غصب شده و دفاع از حقوق و تعیین سرنوشت تأکید کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از مواضع ریاست جمهوری تونس در قبال مسئله فلسطین، از ابتکار این کشور برای پذیرایی از مجروحان  فلسطینی که نشاندهنده آگاهی عمیق انسانی از مسئله فلسطین است، قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز