خبرگزاری کار ایران

تشییع پیکرهای۱۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس در تهران

سردار سلامی: شهدا سند جاودانگی ما هستند/آمریکا و اسرائیل تجربیات تلخ گذشته را تکرار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۴۵۵

مراسم تشییع پیکرهای ۱۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس از مقابل دانشگاه تهران همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه (س) آغاز شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان نیز در بخشی از مراسم تشییع و بدرقه پیکر شهدا حاضر شد و به قرائت فاتحه پرداخت.

به گزارش ایلنا، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در تقویم رسمی کشورمان «روز شهید گمنام» نام گذاری شده است، مراسم تشییع پیکرهای ۱۱۰ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس از مقابل درب اصلی دانشگاه به طور رسمی با قرائت آیاتی از قرآن و زیارت عاشورا آغاز شد. 

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با حضور در مراسم بدرقه پیکرهای شهدای گمنام دفاع مقدس بیان کرد: امروز  همزمان با سالروز شهادت بانویی است که سرور همه زنان اهل بهشت است. شخصیتی که تجلی بخش نورانی قرآن کریم در رخسار یک زن است. حضرت فاطمه تجسم زنانه قرآن کریم است.

وی ادامه داد: امروز مردم در سراسر کشور پیکرهای ۲۸۰ ستاره بی‌غروب را تا عرش بدرقه خواهند کرد. این پیکرهایی که در تابوت هستند ضامن عزت ما هستند. شهدا نشانه صدق وعده ملت عزیز ایران برای دفاع از ارزش‌های الهی اسلام و استقلال این کشور بزرگ هستند.

فرمانده کل سپاه با اشاره جنایت‌های رژیم صهیونسیتی تأکید کرد: غلبه بر کودکان در غزه هنر نیست و اگر شما قدرت و جرأت دارید با نیروهای حماس مقابله کنید.

وی افزود: رزمندگان ما عملیات‌های سختی را اجرا کردند که در طول تاریخ نبردهای جهان بی‌نظیر هستند. شهدای ما از رودخانه اروند، میادین مین،‌ از درون کمین‌های دشمن عبور کردند و انسان‌هایی بودند که هرچه به مرگ نزدیک‌تر می‌شدند شاداب‌تر می‌شدند و مجسمه واقعی ایمان‌ بودند. اینها سند جاودانگی ما هستند. بدون شهادت هیچ ملتی پایدار نمی‌ماند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت:خداوند به ملت ما هدایایی داده است که به هیچ ملت دیگری نداده است و آن، نعمت ولایت است که جهان اسلام را در مقابل یورش کفار هدایت و حمایت می‌کند. شهدا برای ما اقتدار و پیشرفت آوردند و آسایش این ملت در قلب آتش‌هایی که استکبار در مناطق همجوار ما اندوخته است، ارمغان این شهدا است. اگر این شهدا نبودند این سرزمین بارها و بارها اشغال می‌شد و تاریخ را دشمنان برای ما می‌نوشتند اما امروز به عنوان یک قدرت بزرگ در جهان مطرح هستیم و هیچکس جرات جسارت به ملت ایران را ندارد.

وی یادآور شد: ملت ایران جهاد را خاص نیروهای مسلح خود نمی‌داند و همین که شما امروز از مقام شهدا تجلیل می‌کنید برای ما قوت قلبی بی انتها است و ملت ایران تکیه‌گاه امنی برای مظلومان است.

سرلشکر سلامی در بخش دیگر سخنان خود گفت:به صحنه فلسطین نگاه کنید و ببیند دشمنان ما چقدر بی‌رحم و جنایتکا هستند. آمریکا در حال تکرار اشتباهات ۴۵ سال گذشته خود است و فکر می‌کند با اشغال سرزمین پیروز خواهد شد. آمریکا و اسرائیل و متحدان آنها در حال تکرار تجربیات تلخ گذشته هستند. آیا اشغال افغانستان برای آنها پیروزی به ارمغان آورد؟، آیا عراق را که اشغال کردند توانستند در آن بمانند؟ آنها کم کم در حال بستن چمدانهای‌شان هستند تا این سرزمین را ترک کنند. شما در سوریه هم فقط هزینه کردید و بجای پرداختن به معضلات داخلی آمریکا که بیش از ۵۰ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند در سوریه و یمن و عراق هزینه کردید شکست خوردید و مجبور شدید میدان را ترک کنید.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ملت‌های مسلمان امروز بغضی تمام نشدنی نسبت به این جنایتکاران دارند و مقامات آمریکایی جرات حضور در بلاد اسلامی را ندارند، یادآور شد: مردمان فلسطین ایستاده‌اند و ما می‌دانیم شکست خوردگان آینده این جنگ، آمریکا و اسرائیل هستند و ما از فلسطین عزیز تا انتها حمایت می‌کنیم.امروز فلسطین هم همینگونه است؛ رژیم صهیونسیتی هرچه بیشتر تخریب می‌کند میخ‌های بیشتری بر تابوت خود می‌زند. تبدیل بیمارستان‌ها به میدان جنگ هنر نیست بلکه جنایت است و اگر می‌توانید مردانه در میدان بجنگید. مطمئن باشند هرگز فلسطینی‌ها با شهادت نمی‌میرند و ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

گفتنی است پیکرهای این شهدا در مناطق عملیاتی مختلف از جمله عملیات‌های والفجر، والفجر مقدماتی، والفجر دو، کربلای پنج، بدر، رمضان، کربلای چهار، کربلای۶ و دیگر عملیات‌ها تفحص شده‌اند.

 آحاد مختلف مردم در تهران همزمان با آخرین روز از ایام فاطمیه با سر دادن شعارهای فاطمی و با در دست داشتن بیرق عزا و محکوم‌ کردن جنایت‌های صهیونیست‌ها و حامیان این رژیم در غزه، به استقبال تابوت ۱۱۰ شهید دفاع مقدس آمده‌اند. لازم به یادآوری این که این مراسم به طور همزمان با تشییع پیکرهای ۱۷۰ شهید در ۲۰۰ نقطه از کشور در حال انجام است.

مسیر تشییع پیکرهای 110 شهید در تهران از خیابان انقلاب به سمت شرق- خیابان حافظ به سمت جنوب، خیابان وحدت اسلامی به جنوب و در ادامه به سمت خیابان بهشت و معراج شهدا عنوان شده است.

به همین دلیل از ساعت ۸ صبح که شروع مراسم خواهد بود ممنوعیت تردد حلقه بزرگتری پیدا خواهد کرد و از خیابان جمهوری به سمت شمال و به سمت خیابان انقلاب، از ضلع شمال میدان انقلاب از بلوار کشاورز و خیابان کریمخان به سمت جنوب و از شرق از میدان فردوسی به سمت دانشگاه تهران و از سمت غرب از خیابان زارع به سمت میدان انقلاب ممنوعیت تردد وجود دارد.

کاروان حامل پیکرهای شهدا مزین به نمادی از بیت‌المقدس است و در مسیر تشییع پیکر این شهدا برخی از گروه‌های مردمی از جمله مادران و دختران تهرانی تسبیح، چفیه، چادر یا تکه پارچه‌هایی بر روی تابوت‌ها می‌کشیدند تا آن را تبرک کنند. برخی از جوانان هم دلنوشته‌های خود را روی تابوت‌ها به یادگار باقی گذاشتند.

در طول مسیر تشییع پیکرهای ۱۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس، تصاویر و تمثال شهدای مقاومت از جمله حاج قاسم سلیمانی در دستان مردم به چشم می‌خورد. علاوه بر این پرچم کشورمان و گروه‌های جبهه مقاومت اسلامی از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و فلسطین هم در جای جای مسیر تشییع به نشانه وحدت و همدلی میان جوامع اسلامی به در حال اهتزاز است. موکب‌های فاطمی با ارایه خدمات متفاوت نیز در طول مسیر میزبان مردم عزادار تهران هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز